De la începutul anului 2017, angajaţii primăriei Calafindeşti utilizează sistemul integrat implementat în cadrul proiectului de informatizare finanţat din fonduri europene

 

La iniţiativa Primăriei Calafindeşti, recent s-a desfăşurat seminarul având ca temă funcţionarea soluţiilor de e-guvernare implementate în cadrul proiectului SMIS 48451 în 15 UAT-uri din judeţul Suceava. Obiectivul acestui seminar a fost realizarea unui schimb de bune practici privind utilizarea sistemului informatic implementat, precum şi evaluarea beneficiilor obţinute de comunităţi prin exploatarea acestuia.

În acest sens, primarul comunei Calafindeşti, Loghin SAVIUC, a prezentat principalii factori care au contribuit la succesul proiectului.

În mod esenţial, acesta a depins de implicarea directă a conducătorului unităţii teritorial administrative beneficiare, respectiv a primarului, în valorificarea investiţiei făcute în informatizare.

Concret, începând cu 1.01.2017, primarul din Calafindeşti a decis ca toţi utilizatorii să folosească intensiv sistemul informatic integrat implementat. Asumarea acestui demers managerial a fost susţinută de efortul utilizatorilor de verificare şi corectare a datelor migrate din vechile aplicaţii, precum şi de operare a datelor în noul sistem.

Rezulatele au fost pe măsură. Astfel, până pe 15 martie 2017 erau înregistrate în sistemul informatic şi exploatate adecvat cea mai mare parte a informaţiilor administrate de primărie.

Detaliile oferite de primarul Saviuc au reprezentat cel mai convingător argument pentru participanţii la eveniment:

  • Taxe și impozite (date introduse la zi): 
    • 1757 roluri persoane fizice şi persoane juridice (4144 clădiri, 6228 terenuri, 1630 auto)
    • aproximativ 400 încasări – valoare 203.552 lei (în 2017)
    • record încasări pe zi: 92
  • Registrul Agricol (date aferente anului 2017, validate în proporţie de 60%, în condiţiile în care campania 2016 se finalizează la sfârşitul lunii iunie): 3500 membrii, 4730 parcele, 300 clădiri
  • Managementul documentelor (date introduse la zi): 6702 documente în 2016, 102 documente în 2017
  • Financiar – Contabilitate (operaţiuni în curs): 935 documente încasare/plată efectuate, documentele contabile introduse pentru lunile ianuarie şi februarie 2017, salariile plătite pentru lunile ianuarie şi februarie 2017 cu ajutorul sistemului informatic.

Angajaţii primăriei au demonstrat în mod practic cum utilizează sistemul informatic, exemplificând cum se face eliberarea unei adeverinţe APIA către un cetăţean al comunei sau cum se realizează încasarea de taxe şi impozite pentru un cetăţean al comunei pentru debite curente şi restante.

„SIVECO România a acordat şi acordă tot sprijinul în vederea utilizării aplicațiilor implementate în cele 15 UAT-uri din județul Suceava, asigurând furnizarea de servicii de suport tehnic accesibile atât prin call center, cât și pe email”, a precizat Claudiu ŢĂRAN, Director Adjunct SIVECO Applications, prezent la seminar.

Licențele aferente componentelor sistemului au fost furnizate „pe procesor”. În consecinţă, utilizarea sistemului informatic poate fi extinsă și la alte UAT-uri din județul Suceava, fără costuri adiționale privind licențierea.

SIVECO România şi-a exprimat disponibilitatea de a oferi servicii suplimentare de asistență tehnică pentru utilizatorii din cadrul UAT-urilor partenere în proiect.

Organizaţie reconstruită pe model european, cu centre de competenţă unice şi specialişti competitivi la nivel internaţional, SIVECO România este singura firmă românească de software care furnizează servicii informatice direct către organisme ale Comisiei Europene.

Compania s-a specializat în execuția de proiecte informatice complexe şi de mare amploare pentru educație, sănătate, agricultură, instituții vamale, organizații europene, firme private, instituții publice.

În ultimii ani, portofoliul de produse și servicii al companiei SIVECO România a fost completat cu noi soluţii inovative, adaptate actualului model de business al organizaţiei, vizând extinderea către noi pieţe şi categorii de beneficiari.