cgmb.jpgConsilierii municipali au aprobat, în şedinţa de luni, strategia culturală a Bucureştiului în vederea depunerii candidaturii la titlul de Capitală Europeană a Culturii în 2021.

Potrivit Strategiei culturale a Capitalei 2016-2026, în februarie 2014, CGMB a mandatat ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti să coordoneze elaborarea primei strategii culturale a acestui oraş. „Ea reprezintă un proces de identificare a unor principii şi direcţii strategice de dezvoltare a oraşului prin cultură, care a şi pus bazele candidaturii lui la titlul de Capitală Europeană a Culturii”, se precizează în strategie.

Înscrierea culturii ca motor al dezvoltării urbane durabile reprezintă una dintre axele strategice şi vizează activarea cartierelor, revitalizarea şi valorizarea patrimoniului construit şi a patrimoniului imaterial.

O altă axă strategică este asigurarea accesului şi încurajarea unei participări generalizate şi echilibrate a tuturor cetăţenilor oraşului la sistemul cultural ce presupune, printre altele, diversificarea ofertei culturale, creşterea atractivităţii şi accesibilităţii echipamentelor şi resurselor culturale, asigurarea accesului şi participării nediscriminatorii a grupurilor defavorizate cultural, încurajarea formării şi dezvoltării unui public competent cultural.

Pe de altă parte, axa strategică privind poziţionarea Bucureştiului ca o capitală culturală atractivă spaţiului european constă în dezvoltarea unei reţele de echipamente culturale atractive pentru un oraş cultural competitiv la nivel european, încurajarea de schimburi culturale şi parteneriate între spaţiul european şi bucureştean, dezvoltarea unei acţiuni concertate şi strategice de promovare culturală şi turistică.

Strategia mai face referire la transformarea paradigmei de gândire în ceea ce priveşte antreprenoriatul creativ, fapt ce vizează încurajarea unei viziuni antreprenoriale în domeniul cultural şi susţinerea dezvoltării economice a Capitalei prin dezvoltarea sectoarelor culturale şi creative.
Axa strategică Bucureştiul – „oraş conectiv” se referă la extinderea proceselor de digitalizare a resurselor culturale ale oraşului şi prezenţei noilor tehnologii.

Nu în ultimul rând, creşterea capacităţii şi sustenabilităţii sectorului cultural presupune modificări în legislaţia culturală, utilizarea statisticilor, studiilor şi analizelor în implementarea şi evaluarea acţiunii culturale. AGERPRES