Consiliul Judeţean Arad derulează un proiect european, intitulat “Promovarea Turismului Arădean prin Circuite Culturale”, prin care se doreşte dezvoltarea turismului cultural.
Proiectul, având o durată de desfăşurare de trei ani, a demarat în luna septembrie 2010, fiind finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013, Axa prioritară 5 “Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”.

După cum a precizat joi, în cadrul unei conferinţe de presă, Adrian Ţolea, vicepreşedinte al CJ Arad, obiectivul general al proiectului se referă la promovarea produselor turistice specifice culturale ale judeţului Arad sub formă de circuite cultural-turistice. Acest lucru se va concretiza prin conceperea a trei trasee turistice în judeţul Arad şi promovarea lor prin instrumente specifice de marketing, cele trei circuite turistice fiind intitulate: “Drumul Vinului”, “Pe urmele istoriei arădene – un circuit al cetăţilor, siturilor arheologice şi al ansamblurilor arhitecturale” şi respectiv “Descoperă pacea sufletească – un circuit cultural, spiritual şi ecumenic”.

“Acest proiect se încadrează perfect cu strategia de dezvoltare turistică elaborată de Consiliul Judeţean Arad şi care vizează perioada 2012-2014. Este încă un pas pentru afirmarea turistică şi culturală a judeţului nostrum”, a declarat în cadrul conferinţei de presă, Adrian Ţolea, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Arad.
Potrivit sursei citate, valoarea totală a proiectului este de 1,04 milioane de lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă se ridică la 811.282,22 lei, contribuţia proprie la cheltuielile eligibile şi neeligibile fiind de 28.641,78 lei. Până în prezent, în cadrul proiectului s-au realizat materiale de promovare (pliante, postere format A2, ghiduri turistice însoţite de hărţi turistice, cărţi poştale însoţite de DVD-uri turistice, un spot publicitar TV) în valoare de peste 240.000 de lei. De asemenea, reprezentanţii CJ Arad au participat la două târguri de turism, la Bucureşti şi la Cluj.

“Prin proiect se vor mai realiza 1.000 de albume însoţite de DVD-uri turistice, promovarea celor trei circuite în cadrul unei emisiuni de profil cu o durată de 30 de minute, participarea la târgul de turism de la Timişoara (29-31 martie) şi, de asemenea, se vor amplasa 40 de panouri de informare turistică la cele mai importante obiective turistice din cadrul celor trei circuite promovate prin proiect”, a adăugat Adrian Ţolea, vicepreşedinte al C.J.Arad. AGERPRES