Ministerul Educatiei si Cercetarii a gazduit pe 11 mai sedinta Consiliului National pentru Reforma Invatamantului (CNRI), prima dupa o lunga perioada in care acest organism nu a functionat.
CNRI are in componenta experti in invatamant superior si preuniversitar, reprezentanti ai tuturor confederatiilor sindicale din invatamant, ai patronatului, ai ONG-urilor si a federatiilor studentesti. Pe ordinea de zi au fost prevazute discutarea proiectelor de Lege privind asigurarea calitatii in educatie si de Regulament de organizare si functionare a CNRI. Membrii CNRI au apreciat extrem de pozitiv caracterul integrator al proiectului de lege privind asigurarea calitatii in educatie prin abordarea unitara a celor doua segmente de invatamant (preuniversitar si superior) si deschiderea catre procesul de invatare pe tot parcursul vietii. De asemenea, a fost apreciat la superlativ caracterul sintetic al proiectului de lege, gandit ca o lege cadru, urmand ca metodologiile de aplicare, standardele si indicatori sa fie aprobate prin acte normative emise de Guvern sau MEdC.

Membrii CNRI au apreciat valorificarea in acest proiect de lege a experientelor din strainatate in domeniu, dar si a bunelor practici din tara (sistemul VET si universitar) si au facut sugestii pentru optimizarea aranjamentului institutional si a responsabilitatilor care deriva de aici.

Consiliul National al Reformei Invatamantului (CNRI) este un organism national cu rol consultativ in problemele fundamentale ale reformei educatiei in Romania, infiintat conform Legii Invatamantului, avand in componenta sa 35 de membri. Pentru informatii suplimentare va puteti adresa membrilor CNRI (Ioan Mihailescu, Lazar Vlasceanu, Nicolae Robu