Constructia de parcari subterane si supraterane reprezinta una dintre principalele prioritati ale edililor de la Primaria Capitalei, s-a subliniat in conferinta „Capitala creste verde”, organizata de municipalitate la World Trade Center, in parteneriat cu Asociatia Green Revolution.
Astfel, directorul general al Directiei de investitii si dezvoltare din Primaria Bucuresti, Bogdan Hreapca, a anuntat ca in urmatorii trei ani se vor realiza peste 7.400 locuri de parcare subterane in cadrul celor opt spatii centrale stabilite de catre consilierii municipali.

Este vorba despre Piata Presei Libere (1633 locuri, cu 3 nivele), Piata Valter Maracineanu (276 locuri, 2 nivele), Piata Alba Iulia (2190 locuri, 3 nivele), Piata Dorobanti (360 locuri, 2 nivele), str. Edgar Quine (405 locuri, 2/3 etaje), Piata Charles De Gaulle (831 locuri, 3 etaje), Piata Revolutiei (1650 locuri, 3 nivele) si esplanada gara Baneasa(100 locuri, 2 etaje).

„Pana la sfarsitul anului 2013 ne propunem sa realizam 20.000 locuri de parcare subterane si sa continuam lucrarile de extindere la cele de resedinta.Parcarile realizate in parteneriate public-privat vor avea un tarif social”, a spus Hreapca, care a marturisit ca din informatiile sale „marii jucatori internationali de pe piata de investitii au devenit in aceasta perioada interesati pentru piata din Bucuresti.”

El a mai spus ca intre proiectele municipalitatii se mai afla si dorinta de a realiza parcari de resedinta supraterane, asa incat la suprafata sa se faca loc spatiilor verzi. La randul sau, directorul general al Directiei de transporturi , drumuri si sistematizarea circulatiei, Ion Dedu, a declarat ca urmareste dezvoltarea retelei de transport public, prin cresterea atractivitatii acestuia, pentru a descuraja transportul privat. „Transportul public este singura solutie viabila de rezolvare a crizei mobilitatii din marile orase, cum este Bucurestiul. Ne propunem ca 50-60 % din populatie sa apeleze in viitor la mijloacele de transport public”, a spus Dedu, prezentand avantajele utilizarii retelei publice de transport din perspectiva numarului de calatori si a suprafetei de strazi ocupate.

Astfel, la transportul cu tramvaiul sunt 42,6% calatori transportati si reprezinta 11% suprafata ocupata, in timp ce la masini circa 15% calatori transportati si 58,3% suprafata ocupata. Ion Dedu a mai spus ca linia de tramvai 21 va fi una declarata linie rapida, urmand sa fie sistematizata in acest sens. Integrarea transportului public este si el un proiect foarte important pentru municipalitate si prevede infiintarea unei retele integrate cu puncte intermodale, de schimb a transportului, stabilirea si respectarea unor grafice de circulatie, securitatea transportului prin dotarea statiilor RATB cu camere video de supraveghere.

„Se vor moderniza liniile de tramvai de pe arterele Chisinau, Ion Mihalache, Basarabia, Calea Calarasilor, Aerogarii, lacul Tei, Maica Domnului, Alexandru Serbanescu, Barbu Vacarescu. Avem deja studiile de fezabilitate pentru constructia a 10 parcari amplasate la intrarea in oras, ce vor fi conectate cu reteaua de transport RATB”, a completat Dedu, subliniind ca municipalitatea va dori si elaborarea unui studiu de organizare a circulatiei pe sensuri unice.