Preşedintele Comisiei economice din cadrul Consiliului Judeţean Timiş, Viorel Sasca, a declarat, miercuri, că există o idee de proiect pentru Centrul intermodal de transfer mărfuri, proiect pentru care administraţia judeţeană a studiat amplasamentul de la Recaş.

„În urmă cu două luni, s-a propus să se dea drumul la proiect, pentru a accesa fonduri, dar trebuia să avem mai multe variante de amplasament, pentru a avea şanse mai mari să accesăm fonduri. S-a oferit Primăria Timişoara să facă acest studiu de fezabilitate, deoarece proiectul ar urma să-l realizăm în parteneriat”, a menţionat Sasca.

Potrivit acestuia, proiectul este gata şi este discutat în comisii, dar prevede ca locaţie Remetea, ambele studii intrând în analiză pentru a vedea concordanţa dintre criteriile folosite la realizarea lor. „Aici se pune şi problema unui interes politic, dar eu sper să fie depăşit şi să stabilim locaţia cea mai potrivită. E un act de iresponsabilitate să stabileşti locaţia pe interes politic, şi nu pe criterii economice. Acolo trebuie să existe terminale pentru căi de transport”, a subliniat Sasca.

Şeful Comisiei economice a CJ Timiş spune că la Remetea sunt patru căi de transport care pot fi utilizate, respectiv, rutieră, aeriană, feroviară şi cel navală (când va deveni Bega navigală), primele trei fiind deja sigure şi funcţionale. Realizarea Centrului Intermodal Regional de Transport Marfă Timişoara este preconizată a se realiza pe coridorul IV paneuropean, între liniile ferate şi rutiere (E70 şi magistrala CF 900), în apropiere aflându-se şi Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara, accesul mărfurilor putându-se realiza pe oricare dintre aceste căi de transport. Terminalul de containere beneficiază, pe lângă modalităţile clasice ale transportului de marfă neasistat şi de două linii speciale pentru transportul de marfă asistat (RoLa).

„La ora actuală, monopolul CFR Marfă este destul de puţin competitiv, în comparaţie cu operatorii europeni, iar platformele de schimb intermodal din România se rezumă, în cea mai mare parte, la o serie de triaje învechite. Bineînţeles că există şi excepţii”, a spus Sasca.

Realizarea Centrului Intermodal este un proiect mai vechi al CJ Timiş, finanţat prin Programul european de vecinătate România – Serbia, ce ar putea avea ca partener Consiliul Local Timişoara, dacă cele două autorităţi administrative se vor pune de acord asupra amplasării obiectivului. În timp ce CJ Timiş a aprobat ca loc de construire a viitorului Centru Regional Intermodal de Transport oraşul Recaş, Municipalitatea susţine, la rândul sau, ideea, dar optează pentru localitatea Remetea Mare. AGERPRES