Consiliul Județean Covasna și-a propus ca anul acesta să promoveze mai intens zona Întorsurii Buzăului ca destinație turistică, alături de celelalte zone ale județului deja consacrate. Vicepreședintele Consiliului, Gruman Robert, a declarat că anul trecut au fost promovate cu prioritate castelele și conacele din județ, atât în mediul on-line, cât și la târguri și expoziții de profil din țară și străinătate, iar oferta s-a bucurat de succes, numărul turiștilor ajungând la peste 97.000.
„Anul trecut (…) ne-am axat pe tematica „Ținutul conacelor”, dar dorim să includem și alte zone ale județului, cum ar fi zona Buzaielor (…), tocmai pentru că dorim să arătăm că județul Covasna este un județ multicultural (…) și că tradițiile fiecăruia pot fi interesante pentru turiști. (…) Noi trebuie să ne axăm pe ceea ce este unic în județul nostru„, a declarat Gruman Robert.
Potrivit acestuia, Consiliul Județean Covasna a declarat anul 2017 drept „Anul turismului”, generic sub care va organiza numeroase acțiuni de promovare, lansarea oficială a programului urmând să aibă loc luna viitoare. Dezvoltarea turismului reprezintă, de altfel, unul dintre pilonii principali ai Strategiei de dezvoltare a orașului Întorsura Buzăului în următorii patru ani, lansată în dezbatere publică pe site-ul Primăriei.
Intenția autorităților locale este de a transforma Întorsura Buzăului într-un „centru turistic urban de munte, modern și atractiv pentru locuitori, investitori și turiști”. „Luând în considerare locația, calitatea aerului și poluarea redusă, peisajele foarte frumoase, tradițiile și obiceiurile bine păstrate, zona are un enorm potențial de dezvoltare a diferitelor sectoare din industria turismului, cum ar fi: turism de aventură, vânătoare, camping, nautic și, nu în ultimul rând, cultural”, se arată în documentul menționat.
Printre atracțiile zonei se numără Munții Ciucaș, cu o floră și faună deosebită de bogate, Lacul Vulturului, Cascada Cașoca, Vârful Penteleu și Lacul Siriu.
Autoritățile locale consideră că Întorsura Buzăului este deja un brand, fiind cunoscut la nivel național drept „polul frigului”, iar faptul că se află în proximitatea altor destinații turistice din Transilvania, bine cotate pe plan internațional, reprezintă câteva atu-uri importante. AGERPRES