Viceprimarul Stelian Bujduveanu anunţă că, în parteneriat cu Consiliul Naţional al IMM-urilor, va fi creată Bucharest Business Agency, o structură care va oferi asistenţă şi informaţii utile întreprinzătorilor mici şi mijlocii pentru dezvoltarea afacerii lor.
„Dacă vrei să-ţi deschizi o afacere în Bucureşti sau vrei să dezvolţi un business pe care deja îl deţii, ai un sprijin şi din partea Primăriei Capitalei. (…) Împreună cu Consiliul Naţional al IMM-urilor din România (CNIPMMR) vom crea o structură – numită Bucharest Business Agency (BBA) – care va oferi asistenţă şi informaţii utile întreprinzătorilor mici şi mijlocii, pentru dezvoltarea afacerii lor”, a scris viceprimarul, pe Facebook.
El menţionează că BBA va oferi informaţii despre: fiscalitate, regulamente locale (urbanism, servicii publice, condiţii de ocupare a domeniului public), perspective de dezvoltare a serviciilor publice (transport, utilităţi), proiecte de investiţii, evidenţa spaţiilor comerciale care pot fi închiriate, asistenţă pentru dezvoltarea unei afaceri.
Joi dimineaţă, în cadrul evenimentului ‘Carta Albă a IMM-urilor din România 2022’, organizat de CNIPMMR, viceprimarul Stelian Bujduveanu a declarat că de-a lungul ultimilor 30 de ani nicio direcţie din cadrul Primăriei nu a avut ca obiectiv interacţiunea cu mediul de afaceri, în special cu IMM-urile.
„Vă daţi seama ce discrepanţă. Avem aproape o treime din PIB-ul României creat aici, în Bucureşti, şi nimeni de la nivelul Municipalităţii nu are dialog deschis şi direct cu IMM-urile. Aici am intervenit şi cu acordul şi cu ajutorul domnului preşedinte Jianu am reuşit să punem bazele unui protocol şi, mai departe, înfiinţarea unei agenţii foarte importante – din punctul nostru de vedere, cred că cea mai importantă agenţie – care în viitor poate produce foarte mult venit şi foarte multe beneficii pentru bucureşteni. Vorbim de Bucharest Business Agency”, a spus viceprimarul.
El a menţionat că agenţia va fi creată pe modelul vienez. „Cei care sunt familiarizaţi, ştiu cum funcţionează acest tip de interfaţă a reprezentanţilor mediului privat cu autorităţile publice locale. Acelaşi lucru l-am făcut şi cu partenerii noştri din industria HoReCa şi am pus bazele Bucharest Tourism Board, unui consiliu consultativ în relaţia cu agenţiile de turism, cu hotelurile din Bucureşti, tocmai pentru a creşte cât mai mult volumul turistic al Municipiului Bucureşti”, a spus el.
Bujduveanu a mai precizat că a avut discuţii cu preşedintele CNIPMMR, Florin Jianu, despre stabilirea, până la sfârşitul anului viitor, a unui consiliu consultativ al IMM-urilor, în care să fie reprezentant inclusiv mediul universitar.
Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România anunţa în luna iulie implementarea proiectului „Bucharest Business Agency”, finanţat în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă, cu o valoare totală de 377.323 lei. Potrivit unui comunicat al CNIPMMR, valoarea cofinanţării UE este de 295.821 lei.
Proiectul, care are la bază un acord de parteneriat semnat cu Primăria Bucureşti, vizează inclusiv realizarea în cadrul PMB a biroului Bucharest Business Agency. AGERPRES