Judeţul Bacău este printre primele din ţară care finalizează o platformă integrată smart, dedicată serviciilor din sfera competenţelor partajate ale Consiliului Judeţean, a declarat preşedintele CJ, Valentin Ivancea.
„Am condus conferinţa care a marcat finalizarea proiectul Smart County, implementat în ultimii 2 ani în judeţul Bacău. (…) Concret, în colaborare cu UAT-urile din judeţ şi instituţiile avizatoare, am creat un portal de servicii electronice care vine în sprijinul cetăţenilor şi al investitorilor. Aceştia pot depune online solicitări în vederea eliberării unor documente specifice, cum ar fi certificate de urbanism, avize şi autorizaţii de construire”, a precizat Valentin Ivancea.
Preşedintele CJ Bacău a explicat că platforma este bazată pe structură de tip back-office & front-office şi are la bază conceptul unui serviciu orientat spre cetăţeni.
„Practic, fără a se deplasa la sediul instituţiilor, solicitanţii încarcă online cererile şi documentele aferente şi sunt îndrumaţi în vederea urmării paşilor necesari pentru emiterea documentului cerut. Întregul proces se desfăşoară în spaţiul virtual. Avantajul major al depunerii online este faptul că trasabilitatea documentelor poate fi verificată în timp real, din contul creat în momentul înregistrării”, a subliniat preşedintele CJ Bacău.
Proiectul este complementar cu un alt proiect al CJ Bacău care vizează creşterea actului administrativ prin optimizarea proceselor orientate către beneficiari, în conformitate cu Strategia pentru Consolidarea Administraţiei Publice. AGERPRES