Cele 13 primării de comună din judeţul Tulcea care primesc servicii din partea Biroului de urbanism înfiinţat în cadrul filialei teritoriale a Asociaţiei Comunelor din România (ACoR) economisesc lunar jumătate din leafa unui angajat propriu, dar primesc serviciile pe care acesta le-ar fi oferit, dacă ar fi fost plătit de autoritate.

Preşedintele filialei judeţene a ACoR, Eugen Ion, a declarat că Biroul de urbanism înfiinţat în urmă cu aproape două luni la nivelul structurii asociative pe care o conduce are trei angajaţi, unul dintre ei arhitect, care deservesc 13 primării.

„Dacă o primărie ar fi avut un arhitect-şef, avea o cheltuială maximă de 7.000 de lei, lunar. În cadrul asociaţiei, aceste primării economisesc 50% din sumă”, a precizat Eugen Ion care este şi primarul comunei Jurilovca.

El a amintit că Biroul de urbanism din cadrul ACoR s-a înfiinţat după modificarea unor acte normative, în contextul în care mai multe primării din judeţ s-au plâns din cauză că nu găsesc specialişti pentru angajare, aşa încât se întârzie eliberarea autorizaţiilor de construcţii şi a certificatelor de urbanism.

„Consiliul Judeţean nu avea un aparat suficient de mare pentru a rezolva toate solicitările din judeţ în timp util, aşa că apăreau foarte multe întârzieri. Dacă la o primărie unde era un arhitect şef o autorizaţie se elibera într-o lună de la depunerea documentaţiei, la CJ dura şi trei sau patru luni, doar pentru că fizic nu puteai face faţă”, a menţionat preşedintele filialei teritoriale a ACoR.

Eugen Ion a precizat că de la începutul anului viitor alte cinci comune din judeţ care în prezent au protocoale de colaborare cu CJ pentru asigurarea serviciilor de către arhitectul şef al judeţului vor fi deservite de asociaţia pe care o conduce.

Filiala teritorială a ACoR numără în momentul de faţă 46 de comune. AGERPRES