Traseul viitorului drum expres Arad – Oradea, stabilit de Consiliile Judeţene (CJ) Arad şi Bihor, a fost avizat de Comisia Tehnico-Economică a Ministerului Transporturilor, au anunţat autorităţile locale.

Într-o conferinţă de presă comună organizată la Arad de către preşedinţii celor două Consilii Judeţene, Iustin Cionca şi Ilie Bolojan, a fost anunţat că proiectul a fost avizat în forma prezentată de autorităţile locale, iar varianta acceptată are valoarea estimată de 1,38 miliarde euro.

„Ne dorim ca până în primăvara anului viitor studiul de fezabilitate să se finalizeze. Pentru asta, este important ca furnizorii de utilităţi să colaboreze cu noi. Ne dorim ca în primăvara anului 2023 să avem un contract cu un constructor care să poată începe lucrările. Durata de execuţie va fi de 36 de luni, deci în anul 2026 am putea deja circula pe drumul expres Arad – Oradea”, a spus Iustin Cionca.

Ilie Bolojan a anunţat că de săptămâna viitoare echipele de topografi vor fi în teren şi vor începe lucrările, iar peste două săptămâni îşi încep activitatea echipele care realizează studiile geologice.

Lungimea drumului va fi de 119 km, cu două benzi pe sens, cu 75 de pasaje supraterane şi poduri peste cursuri de apă şi intersecţii cu alte drumuri.

Studiile arheologice preliminare au fost realizate de Institutul „Vasile Pârvan” al Academiei Române. Drumul va traversa nouă situri Natura 2000, astfel că obţinerea avizelor de mediu va dura cel puţin şase luni, conform estimărilor.

Contractul de execuţie a proiectului tehnic pentru drumul expres Arad – Oradea a fost semnat la 1 iulie, de către preşedinţii CJ Arad şi Bihor şi primarii oraşelor Arad şi Oradea.

La mijlocul lunii septembrie, CJ Arad anunţa că a semnat certificatul de urbanism pentru realizarea lucrărilor, fiind stabilit traseul la nivelul autorităţilor judeţene din Arad şi Bihor şi la nivelul primăriilor Arad şi Oradea.

Şoseaua va trece prin localităţile arădene Arad, Şofronea, Zimandu Nou, Şimand, Socodor, Chişineu-Criş şi Zerind, iar în Bihor va trece prin localităţile Avram Iancu, Ciumeghiu, Salonta, Mădăras, Cefa, Gepiu, Sânnicolau Român, Nojorid, Sântandrei şi Oradea.

Drumul expres ocoleşte municipiul Arad pe partea de nord-vest şi face joncţiunea cu varianta de ocolire Arad la nivel de autostradă în nodul rutier proiectat la intersecţia variantei de ocolire cu DN7.

Proiectul va fi realizat de cele două judeţe în parteneriat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prin accesare de fonduri europene nerambursabile. AGERPRES