Conducerea Consiliului Judeţean Maramureş are în plan realizarea unui proiect pentru construcţia unui nou terminal pe Aeroportul Internaţional, dar şi identificarea unui nou drum care să lege municipiul Baia Mare de respectivul obiectiv, a declarat preşedintele instituţiei, Gabriel Zetea.

„Banii pentru funcţionarea aeroportului din Baia Mare sunt mulţi, dar justificaţi. Cheltuielile cu funcţionarea aeroportului au crescut în acest an la sume pe care nu ne-am gândit acum câţiva ani de zile că o să le avem disponibile pentru a finanţa aeroportul. Am reuşit, cu foarte mari eforturi, să facem rost de banii necesari cheltuielilor de dezvoltare, asta a însemnat proiectul pentru prelungirea pistei aeroportului. Aşteptăm din partea directorului AIM studiul de fezabilitate pentru noul terminal pe care dorim să-l finanţăm din fonduri europene pentru a nu mai apela la fondul de rezervă aflat la dispoziţia Guvernului, pentru a acoperi proiecte pe care conducerile anterioare ale CJ Maramureş le-a lăsat de izbelişte şi a pierdut aceste finanţări. O să încercăm să fim mult mai serioşi, iar dacă depunem un proiect european, o să ne ţinem de el şi o să atragem fonduri europene pentru dezvoltarea întregii zone”, a spus Gabriel Zetea.

Preşedintele CJ Maramureş a subliniat că se are în vedere şi construcţia unui nou drum de acces spre aeroport pentru a degreva traficul rutier dinspre şi înspre municipiul Baia Mare, cât şi cel spre oraşul Seini şi spre judeţul Satu Mare.

„Odată cu investiţia celor de la UAC (Universal Alloy Corporation) Europe se vor ridica câteva probleme, inclusiv cele ridicate de trafic. Deja vedem drumul dinspre aeroport şi dinspre Baia Mare, şi dinspre Seini, la intrarea în judeţ şi Satu Mare, ca un drum european extrem de aglomerat. Discutăm în această perioadă cu reprezentanţii CNAIR, cu primăria municipiului Baia Mare, dar şi autorităţile locale din Tăuţii Măgherăuş şi Recea pentru a găsi împreună rute alternative de acces la aeroport atât pentru companiile care vor dori să-şi dezvolte afaceri lângă aeroport, pentru că este necesar. Sper să găsim o variantă printr-o asociaţie de dezvoltare intercomunitară prin care accesul spre aeroport să se facă printr-o altă rută, o rută alternativă. Va fi o investiţie pe care va trebui să o gândim pentru bugetul de anul viitor, pentru că deja aeroportul se dezvoltă, companii private îşi doresc să activeze pe AIM, şi asta înseamnă că traficul rutier spre municipiul Baia Mare va fi din ce în ce mai aglomerat. Această zonă poate să devină polul de dezvoltare economică al judeţului Maramureş”, a mai declarat Gabriel Zetea.

În context, directorul AIM, Dorin Buda, a precizat că noul terminal ar putea costa peste 20 de milioane de euro. „Ar putea fi cel mai modern terminal din nord-vestul ţării, iar o primă estimare a costurilor construcţiei duce spre suma de 20 milioane de euro. Va fi un terminal adaptat traficului de pasageri intern-extern, curselor charter şi business, dar şi pentru serviciul de cargo, pentru birouri de reprezentare şi alte facilităţi”, a spus Dorin Buda.

Totodată, primarul oraşului Tăuţii Măgherăuş, pe teritoriul căruia funcţionează aeroportul, Anton Ardelean, a precizat că se caută noi suprafeţe de teren atât pentru companiile care urmează să lucreze în zonă, dar şi terenuri pentru construcţia de birouri, depozite sau locuinţe.

„Avem terenurile necesare extinderii unor posibile investiţii din zona aeroportului, dar căutăm să suplimentăm oferta cu noi terenuri pe care s-ar putea construi spaţii pentru depozite, mici parcuri logistice, spaţii pentru birouri, dar şi terenuri pentru construcţia unor locuinţe de serviciu pentru companiile interesate”, a spus Anton Ardelean.

Unul dintre cei mai importanţi investitori din vecinătatea AIM este compania americană Universal Alloy Corporation (UAC) care a anunţat o investiţie de 250 de milioane de euro într-un centru de mentenanţă aeronautică, achiziţionând 21 de hectare de teren. Centrul va avea peste 2.000 de angajaţi. UAC Europe deţine, în comuna Dumbrăviţa, o fabrică specializată în producţia de subansamble pentru concernele Airbus şi Boeing. AGERPRES