Taxele şi impozitele datorate bugetului local se vor plăti online din 2022, potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 4.

Primăria Sectorului 4 desfiinţează total ghişeele şi devine prima administraţie locală din România care elimină „statul la coadă, nervii, aglomeraţia şi timpul pierdut”.

De anul viitor, toate plăţile se vor face exclusiv online, prin ordin de plată sau la aparatele SelfPay, iar pentru aceasta contribuabilii vor avea la dispoziţie un nou instrument de plată online, pe lângă cele consacrate deja. Noua metodă va putea fi folosită începând din 1 ianuarie 2022, la adresa http://taxeimpozite.ps4.ro din cadrul noii platforme electronice a autorităţii locale, http://start.ps4.ro.

Accesul în această platformă se va face pe baza unui cont unic de identificare, atribuit de autoritatea locală fiecărui deţinător de rol fiscal de pe raza sectorului. Contul va fi comunicat fiecărui cetăţean în parte, până la sfârşitul acestui an, printr-o scrisoare trimisă la adresa de domiciliu şi în care se vor regăsi toate informaţiile necesare referitoare la utilizarea contului, precum şi o decizie de impunere prin care se va comunica valoarea totală a taxelor şi impozitelor datorate bugetului local pentru 2022.

Persoanele care întâmpină dificultăţi cu plăţile online vor fi sprijinite. Acestea vor avea la dispoziţie 30 de aparate SelfPay, destinate exclusiv pentru plata taxelor şi a impozitelor locale. Ele vor fi amplasate în cele mai aglomerate zone comerciale de pe raza Sectorului 4. Toate aceste aparate vor fi asistate zilnic de angajaţi ai Primăriei Sectorului 4, care îi vor ajuta pe cei ce nu sunt familiarizaţi cu acest sistem de plată să îşi achite dările.

Contribuabilii vor putea plăti în continuare şi prin ghişeul.ro, la cele peste 200 de aparate SelfPay de la nivelul Capitalei şi cele 500 de staţii Westaco de la nivel naţional, pe care cetăţenii le-au putut folosi, în ultimii ani, pentru plata taxelor.

Digitalizarea administraţiei Sectorului 4 nu vizează doar plata online a taxelor şi impozitelor.

Toate interacţiunile cu Primăria, fie că vizează acte pentru maşini sau proprietăţi, certificate şi autorizaţii de construire, documente necesare autorizării comerciale sau schimbarea cărţilor de identitate etc., vor putea fi posibile prin intermediul aceluiaşi cont unic, atribuit fiecărui cetăţean în noul sistem electronic al Sectorului 4 şi care va cuprinde toate Direcţiile din cadrul administraţiei locale ce interacţionează cu contribuabilii.

În ajutorul celor care nu reuşesc să folosească din start această modalitate se înfiinţează „Centrul de interacţiune cu cetăţenii Sectorului 4”. Amenajat în Mall Grand Arena, Centrul va avea 16 birouri specializate, unde angajaţii Primăriei îi vor consilia pe cetăţeni în eliberarea actelor şi a acordurilor pe care aceştia le solicită. Pentru evitarea aglomeraţiei, oamenii vor avea posibilitatea să se programeze online, telefonic la 021.9441 sau la recepţia Centrului. AGERPRES