barbut marcel.jpgDeclara Marcel Barbut, director general Adeplast intr-un interviu acordat in excllusivitate Portalului National www.administratie.ro

-Domnule Director General, Marcel Barbut, compania ADEPLAST activeaza pe piata materialelor de constructii pentru finisaje din tara noastra, din anul 1996. Cum descrieti evolutia acestei companii de-a lungul timpului in Romania?

– Compania ADEPLAST fosta MULTISTAR PROD a crescut in decursul anilor impreuna cu piata si poate daca as fi fost actionar majoritar de la inceput cresterile ar fi fost cu mult mai mari.


– Spuneti-ne cateva cuvinte despre gama de produse ADEPLAST.

– ADEPLAST produce mortare uscate din 1996 .Primele produse au fost adezivii de faianta si gresie obisnuiti si de la luna la luna sau de la an la an am scos noi produse.Adezivi speciali pentru granit marmura ,pietre naturale,sape autonivelante,TINCI,gleturi pe baza de ipsos sau ciment.De cca 2-3 ani am introdus mortarele cu aplicare mecanizata si silozurile mobile devenind lider de piata incontestabil pe acest segment cu o calitate buna,constanta si un pret corect.Adezivi de lipire a placilor de gips carton ,chituire si bineinteles un glet special .Aici erau 2 producatori care controlau piata ,prin aparitia produselor noastre am ridicat standardul de calitate si preturile au devenit normale pe piata.
In 2008 am finalizat constructia a 2 fabrici.Cea mai mare fabrica de mortare uscate din Europa din Ploiesti si una din cele mai moderne productii de vopsele ,tencuieli decorative si adezivi speciali in stare umeda.Ne-am completat gama de produse si cu produse speciale.

– Care este segmentul de produse cel mai bine vandute pana in prezent?

– Avem 3 produse ce se vand extraordinar de bine TINCI,Gletul Meseriasului si adezivul pentru polistiren POLISTIROL PREMIUM.Cantitatile sunt foarte mari dar vindem si celalte produse mortare pentru tencuieli pe baza de ciment si ipsos,adezivi de faianta gresie,marmura granit ,sape autonivelante.Am inceput sa vindem bine tencuielile decorative ,vopselele de exterior ,am introdus in piata masini de colorare extrem de moderne si am lansat doua marci de vopsea alba Mister Weiss o vopsea ieftina si buna iara adoua ,,Vopseaua Meseriasului” este o vopsea de calitate superioara cu o acoperire foarte buna la un pret mediu


– In ce masura afecteaza recesiunea economica nationala si internationala din piata materialelor de constructii, vanzarile produselor marca ADEPLAST?

– La inceputul anului scaderile de vanzari au fost dramatice,o influenta mare a avuto bineinteles si iarna foarte lunga,in ultimii ani iarna a fost o primavara cu temperaturi bune de lucru.Televiunea si presa a inspaimatat pur si simplu orice investitor pin propaganda facuta crizei.Apoi din luna in luna cifrele au fost din ce in ce mai bune culminind cu luna iulie cand am avut o crestere a veniturilor totale de 6 %.Primele zile ale lunii august sunt deasemene cu cresteri mari chiar de peste 30 de procente.ADEPLAST a avut dealungul anilor o calitate constanta si un pret corect asa cum imi place sa spun mai mereu.Noi nu am crescut pretul inexplicabil nici atunci cand capacitatea de productie a fost depasita de cateva ori.Multi din micii producatori au fost distrusi de faptul ca bancile au blocat finantarile si bineinteles constructorii nu au putut sa plateasca ,statul roman nici pina acum nu a platit mare parte din lucrarile executate in 2008 si mai grav au aparut o serie intreaga de tepari care nu sunt in nici un fel pedepsiti de cei ce trebuie sa aplice legea chiar daca au sute de firme pe constiinta.Clientii acestor firme ce si-au inchis portile din aceste motive au migrat inspre cei ramasi.Multi din cei ce cumparau tot ce era mai scump au cumparat in prima faza cel mai mic pret fara sa mai intrebe de calitate .Apoi avand probleme de executie,randament ,calitate si-au schimbat optiunile incepand sa cumpere un produs bun calitativ la un pret bun sau mediu.Cei scumpi si-au pierdut din clienti chiar daca au facut promotii fara numar.Clientii au inceput sa inteleaga ca o calitate constanta si un pret constant e mai buna decit fluctuatiile de preturi cand exagerat de scump cand exagerat de ieftin.Sunt sigur ca pina la sfirsitul anului o sa avem un plus la cifra de afaceri si o sa pastram profitul anului trecut

– Ce canale de comunicare folositi pentru a populariza produsele pe care le comercializati?

– Canalele de comunicare sunt multiple TV,ziare si reviste de specialitate, contact direct cu consumatorii , avem multi distribuitori importanti care ne vand produsele si suntem prezenti in marile magazine de materiale de constructii care trimit desemenea mii de cataloage de promotie.

– Care ar fi in opinia dumneavoastra, prioritatile companiei in acest moment?

– Prioritatea nostra sunt de fapt doua, introducerea pe piata a vopselelor si formarea din Mister Weiss si Vopseaua Meseriasului a doua marci la fel de vandute ca Gletul Meseriasului,Tinci si Polistirol Premium si introducerea pe piata a produselor noi din gama mortarelor uscate adica MT 100 Seismo mortar pentru consolidarea cladirilor afectate de cutremure la siloz ,Hidrostop 1000 mortar cu aplicare mecanizata pentru piscine,turnuri de apa si reabilitarea cladirilor istorice,Edel PUTZ tencuiala de finisaj minerala in doua forme alb si alb natur,TINCI alb si Polistirol alb lansate in productie din luna august.

– Care sunt principalii competitori pentru companie pe segmentul mortarelor, respectiv al vopselelor?

– Datorita gamei largi de produse avem mai multi competitori.Pe adezivi de faianta gresie avem firma Ceresit ,pe mortare uscate la siloz firma Baumit.Am o satisfactie deosebita ,aceste firme sunt firme multinationale cu experienta de multi ani si noi o firma tanara de numai 15 ani vom depasi acesti competitori indiscutabil in acest an sau cel tarziu in 2010.
Pe vopsele tinta noastra este sa intram in clubul celor 5 mari producatori de vopsele Policolor,Kober,Fabryo,Dufa Deutek.Daca acestia au preluat comapnii invechite cu un sistem de lucru invechit si au in medie peste 250 de angajati fiecare noi avem o fabrica noua total automatizata ce poate depasi cu mult prodctiile fiecarei din ele cu numai 4-5 angajati.Sunt sigur de constanta calitatii produselor pentru ca nu intervine posibilitatea unei greseli umane si costurile de productie sunt cu mult mai mici decit ale competitorilor nostrii. Va dura un an doi probabil si ADEPLAST va fi recunoscuta ca o marca de vopsele si tencuieli decorative. Ne-am propus ca la tencuielile decorative ce intra in termositeme sa fim cei mai buni si clientii nostrii sa poata castiga prin pret si calitate licitatiile la acre participa .Suntem alaturi de ei si avem marje neasteptat de bune putind bate orice pret din piata


Ce servicii oferiti potentialilor clienti care vor sa achizitioneze produse ADEPLAST?

– ADEPLAST nu vinde produse la orice client ce apare nou inpiata.Noi vindem prin distribuitorii nostrii locali si prin marile lanturi de magazine de constructii .Noi oferim multe servicii prion intermediul lor. Pe sistemul de siloz mobil avem contracte cu mari firme de constructii sau firme mici apartinand multor meseriasi intorsi in tara.Acestor firme le oferim siloz mobil gratis,compresoare ,pompe de trasnport.Separat in raport de proiecte le dam masini de tencuit cu o chirie miodica sau gratis,masini de amestecat sapa sau mortare de zidarie.Plase de protectie a schelelor,schele la o chirie modica.Le oferim suport tehnic scolarizare pe santiere alaturi de firme de tencuit sau termosisteme cu experienta de afara.


– Ce obiective importante v-ati propus sa atingeti pana la sfarsitul acestui an?

– Pina la sfirsitul anului ne dorim depasirea cifrei de afaceri a anului trecut,pastrarea profitului si sa fim o firma cunoscuta in domeniul vopselelor.Dorim ca la anul Vopseaua Meseriasului sa fie tot atat de solicitat de meseriasi ca ,,Gletul Meseriasului”

Articol realizat de Ana Olaru.