Institutul Național de Administrație a organizat prima ediție a Forumului Formării „Start ReForm. Colaborare în formare pentru administraţia publică”.

Evenimentul a avut loc în data de 29.08.2022, la sediul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și a reunit reprezentanți ai furnizorilor publici de formare pentru administrația publică precum: Institutul European din România, Institutul Bancar Român, Institutul Național al Magistraturii, Şcoala de Finanţe Publice şi Vamă, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI București, Colegiul Naţional de Afaceri Interne, Institutul de Studii pentru Ordine Publică, Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul”, Școala Națională de Sănătate Publică, Management și Perfecționare în Domeniul Sanitar, ai Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, Institutului Național de Administrație, formatori.

Forumul s-a bucurat de prezența doamnei Simona BUCURA-OPRESCU, Deputat, Președintele Comisiei pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului, Camera Deputaților, doamnei Andreea Maria PAUL, Președintele organizației neguvernamentale INACO – Inițiativa pentru Competitivitate, domnul Adrian CURAJ, Director General UEFISCDI  ‐  Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, Cercetare, Dezvoltare și Inovare, domnului Dragoș NEGOIȚĂ, Director Direcţia Coordonare Politici și Priorități – Secretariatul General al Guvernului, domnului Alexandru-Mihai GHIGIU, Președinte INA, care au vorbit atât despre provocările sistemului public, cât și despre soluțiile pe care formarea profesională le oferă. Colaborarea pe toate palierele, gândirea anticipativă și inovativă, credibilitatea și transparența, reforma și formarea reală, interoperabilitatea datelor, încrederea, responsabilitatea sunt câteva despre conceptele cheie abordate.

În cadrul grupurilor de lucru s-a discutat despre colaborarea în reţea: obiective convergente şi suport reciproc, valorizarea resursei umane şi a expertizei partenerilor, schimb de bune practici şi promovare know-how, îmbunătăţirea calităţii formării, centrarea pe beneficiar, identificarea de soluţii la provocările domeniului, concluzia evenimentul fiind aceea că o rețea a furnizorilor de formare este necesară și poate contribui la oferirea de programe de formare profesională de calitate.

Organizarea acestui eveniment se subscrie creării și operaționalizării rețelei furnizorilor de formare pentru administrația publică, activitate în cadrul proiectului „Întărirea capacității INA privind dezvoltarea de studii/analize cu impact asupra sistemului de formare profesională în administrația publică”, cod MySMIS 127558, cod SIPOCA 617. Proiectul este cofinanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 și implementat de INA în parteneriat cu Secretariatul General al Guvernului și Agenția Națională a Funcționarilor Publici, beneficiind de expertiza Băncii Mondiale.

Informații detaliate despre proiect pot fi consultate accesând link-ul: .