oprescu_sorin_.jpgPrimarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a anuntat ca, in acest an, deszapezirea in Bucuresti se va face din momentul inceperii ninsorii si se va finaliza in opt ore.

Oprescu a precizat ca, in acest an, fata de anii precedenti, utilajele de deszapezire vor interveni si in timpul viscolului, lucrand pe doua urgente.

„Vom aplica termenele de executie a programelor de deszapezire si combaterea poleiului in urgenta unu, care prevede deszapezirea pe arterele principale de circulatie, traseele RATB si cele cu obiective sociale (scoli, gradinite, spitale, unitati militare, politie) si care se va finaliza in maximum patru ore de la incetarea ninsorii, fata de 48 de ore cat era prevazut iarna trecuta. De asemenea, se va lucra si cu urgenta doi, care prevede actionarea utilajelor pe arterele secundare, fara obiective sociale, si care se declanseaza imediat dupa finalizarea urgentei unu, avand termen de finalizare patru ore din momentul declansarii”, a spus primarul general.

El a subliniat, cu aceasta ocazie, ca preventia se va face, de aceasta data, cu materiale antiderapante ecologice, fiind foarte atent ca acestea sa nu se mai faca „doar cu numele”, din dorinta de a nu cheltui. Potrivit edilului sef, incarcarea, transportul si depozitarea zapezii se va face in termen de opt ore de la finalizarea actiunii de deszapezire, zapada stransa de pe strazi urmand a fi depozitata in sase locatii deja stabilite, care se vor afla pe unele terenuri din proprietatea operatorilor de deszapezire.

„Fiecare operator de salubrizare va trebui sa aiba zece utilaje de deszapezire suplimentare, care sa poata interveni in caz de urgenta, pentru a ajuta accesul masinilor de pompieri, SMURD, politie. Statiile RATB vor fi deszapezite in maximum doua ore de la incetarea viscolului. Principiul ca in timpul viscolul nu se face nimic, in acest an cade. Cu cat va viscoli mai tare, cu atat noi vom actiona mai puternic”, a completat Sorin Oprescu.

Primarul general a anuntat, cu aceasta ocazie, ca dispeceratul integrat de urgenta, infiintat recent la sediul administratiei strazilor, va fi la dispozitia populatiei pentru a primi sesizari. Va exista o harta a Bucurestiului, configurata pe fiecare sector, care sa ofere informatii privind stadiul derularii actiunilor de deszapezire. Acest lucru va fi posibil, deoarece operatorii de salubrizare au pus pe masinile de deszapezire GPS-uri cu soft-uri speciale, care sa ofere informatii reale din teren.

Primarul Sorin Oprescu a subliniat ca responsabilitatea pentru actiunea de deszapezire va apartine primarilor de sector, viceprimarilor, conducerilor operatorilor de salubrizare si, nu in ultimul rand, va fi responsabilitatea sa. „In acest program de deszapezire va intra si politia rutiera, ca si un numar important de inspectori civici – cetateni ai Capitalei care au primit delegatia de a participa la controlul de deszapezire pe arterele principale si obiectivele sociale. Aceste persoane vor atentiona despre realitatile din teren”, a mai spus Oprescu, adaugand ca nu va tolera o atitudine dezinteresata din partea niciunui primar de sector sau operator de salubrizare care nu se vor implica in masurile si actiunile de deszapezire din aceasta iarna.