Consiliul Judeţean Braşov va implementa, în premieră naţională, un sistem electronic integrat pentru digitalizare administrativă, care va permite elaborarea tuturor documentelor pe cale electronică, fără hârtie, prin utilizarea tehnologiei de semnătură electronică şi arhivă electronică.

Un prim pas în realizarea proiectului a fost semnarea, vineri, a contractului cu firma care va asigura serviciile de dezvoltare şi implementare a sistemului informatic şi care este rezultat al procedurii de achiziţie derulată în sistem competitiv la nivel european, cu o valoare de aproximativ 1,5 milioane de lei, a informat conducerea CJ Braşov.

În cadrul contractului se va implementa un sistem informatic integrat (portal web, captură documente, arhivare electronică, fluxuri de lucru cu documente, registratură electronică şi management arhivă fizică de documente) care va furniza digital fluxurile de lucru în scopul eficientizării procesării documentelor, evitării întreruperilor ce pot apărea în fluxurile informaţionale ale instituţiei şi reducerii întârzierilor în procesul decizional, cu impact asupra activităţilor operative ale aparatului de specialitate din cadrul CJ Braşov. Durata implementării contractului este de 18 luni.

„Mă bucur că suntem primul consiliu judeţean din România care va dispune de astfel de sistem informatic integrat privind digitalizarea administrativă. Iată că accesăm fonduri europene pe toate programele şi axele pentru care suntem eligibili, Programul Operaţional Capacitate Administrativă fiind un alt instrument prin intermediul căruia am atras finanţări nerambursabile pentru judeţul Braşov”, a spus preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

Practic, prin implementarea acestui sistem vor fi posibile obţinerea electronică a documentelor administrative, depunerea electronică (cerere, notificare etc.) de la domiciliu sau de la birou, 24 de ore din 24, proceduri electronice pentru venituri şi cheltuieli astfel încât să se construiască bugetul instituţiei într-un timp mult mai scurt şi cu o acurateţe mult mai mare, precum şi ca cetăţenii şi firmele private să plătească taxe şi impozite prin intermediul internetului.

De asemenea, digitalizarea poate permite cetăţenilor să formeze în mod voluntar reţele online şi să participe activ la activităţile administrative şi sociale, ceea ce poate duce la implementarea administrării participative într-un sens real. În plus, se pot obţine informaţii uşor accesibile în diverse domenii, cum ar fi utilizarea de date stocate în biblioteci şi muzee de la domiciliu (pentru care se are în vedere accesarea de noi proiecte în viitor). Astfel, digitalizarea activităţilor care sunt strâns legate de viaţa de zi cu zi a oamenilor va contribui la îmbunătăţirea alfabetizării informaţionale a tuturor şi corectarea decalajului digital.

Proiectul „Îmbunătăţirea procesului decizional şi reducerea birocraţiei la nivelul Consiliului Judeţean Braşov”, are o valoare totală de 3.750.775,47 lei, din care 3.657.759,96 lei reprezintă cofinanţarea UE, asigurată prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020. „Ca o continuare firească a acestui proiect, CJ Braşov a semnat în data de 22 mai 2020, în parteneriat cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Braşov, un nou contract de finanţare, cel pentru proiectul „Digitalizarea serviciilor sociale şi medicale aflate în competenţa Consiliului Judeţean Braşov”, în valoare de 2.964.024,96 lei. Acest proiect vizează digitalizarea administrativă pentru cele unităţile medicale din subordine şi DGASPC Braşov”, a mai precizat sursa citată. AGERPRES