hoanta_nicolaie.jpgSustine Nicolaie Hoanta, Directorul General al Bancii Carpatica, in interviul acordat in exclusivitate Portalului national de Administratie Publica, www.Administratie.ro.

Domnia sa afirma ca banca nu a incetat sa crediteze afacerile viabile, atragand noi clienti creditabili si a sustinut permanent clientii existenti in portofoliu care au intampinat dificultati in derularea afacerilor.

– Domnule Director General Nicolaie Hoanta, pe 15 iulie s-au implinit zece ani de la infiintarea Bancii Carpatica. Unde se situeaza Banca Comerciala Carpatica in momentul de fata, avand in vedere concurenta de pe piata bancara romaneasca?

– Conform indicatorilor financiari comunicati in data de 10 august 2009, Banca Comerciala Carpatica a depasit 1% din activele sistemului bancar. Rezultatele bune obtinute in semestrul I 2009 in conditiile in care criza economico-financiara (Marea Criza Financiara Mondiala) s-a manifestat din plin in economia romaneasca, pot fi puse pe seama mai multor factori:

– in primul rand sunt o rezultanta a masurilor energice luate inca din 2008 si care au vizat toate laturile activitatii bancii;

– in al doilea rand, ele au venit pe fondul cresterii activelor bancare (cota de piata a bancii este in crestere) si diversificarea plasamentelor. Trebuie adaugat ca aceste rezultate bune sunt acompaniate de un volum de provizioane in crestere cu 21% fata de perioada similara din 2008, care sunt menite sa asigure o buna protectie la socurile posibile ce pot aparea din zona economiei reale.

– Tinand cont de contextul economic actual, ce strategii ati implementat pentru a minimaliza efectele crizei la nivelul clientilor bancii?

– Activitatea de creditare din primul semestru al anului 2009 se incadreaza in trendul inregistrat de sectorul financiar – bancar pe linie de creditare. S-a constatat o incetinire a ritmului de creditare fata de perioada similara a anului 2008, cand a existat potential de crestere, chiar daca aparusera la orizont semnele si amenintarile crizei economico-financiare.

BCC nu a incetat sa crediteze afacerile viabile, atragand noi clienti creditabili si a sustinut permanent clientii existenti in portofoliu care au intampinat dificultati in derularea afacerilor.

Semnarea acordurilor cu MADR si BEI ofera Bancii Comerciale Carpatica posibilitatea de a pune la dispozitia IMM-urilor din Romania produse la niveluri de costuri competitive, important este ca ele sa aiba capacitatea gestionarii afacerilor si in acesta perioada dificila pentru intreaga economie.

– Care este piata tinta careia va adresati? Aveti anumite categorii sociale pe care le targetati in mod deosebit?

– In momentul de fata ne indreptam atentia asupra IMM-urilor si corporatiilor, fara a neglija insa si nevoile persoanelor fizice, pentru care venim in intampinare cu oferte avantajoase de economisire, dar si cu produse de creditare adecvate conditiilor actuale si menite sa protejeze clientii de eventualele efecte negative pe care criza economico-financiara le va mai manifesta. Firmele mici si mijlocii pe care le avem in portofoliu isi desfasoara in continuare activitatea, sustinute si de resursele financiare pe care BCC le pune la dispozitia lor.

– Care sunt cele mai atractive oferte ale bancii in aceasta toamna?

– Daca ne referim la clientii IMM si Corporate, tipurile de produse sunt: credite de activitate curenta, linii de credit, linii de credit in sistem revolving, credite de investitii, BCC acoperind, prin portofoliul de produse si servicii de care dispune, o gama larga de nevoi ale clientilor pe termen scurt, mediu si lung. Persoanele fizice isi indreapta atentia asupra produselor de economisire, spre cardul de credit si spre operatiuni valutare, fie ca este vorba de transfer de bani sau de schimb valutar.

– Ce obiective financiare v-ati propus pentru sfarsitul anului 2009?

– Strategia 2008 – 2010 a Bancii Comerciale Carpatica vizeaza elementele cheie pe care le avem in vedere indeosebi la finele anului 2009 si 2010, respectiv mentinerea unei lichiditati ridicate, gestionarea si sprijinirea clientilor existenti in depasirea perioadei prelungite de recesiune fiind o prioritate strategica. Totodata, vom urmari lunar gestionarea corecta a tuturor centrelor de costuri, vom intari unitatile teritoriale BCC pentru a face fata urmatoarei perioade si nu numai.

Optimisti, dar realisti, asteptam ca semestrul II sa constituie o provocare importanta in conditiile in care semnale de revenire a economiei nu numai ca refuza sa apara, ci din contra, se pare, va fi un semestru cu o contractie puternica a economiei. Suntem pregatiti sa facem fata acestei provocari pe baza programelor interne de rationalizare si eficientizare a proceselor si costurilor si a planurilor de plasare a surselor importante de care dispune banca in active sigure si cu randamente adecvate.

Articol realizat de Claudia Atanasoae.