Regia Autonomă de Transport Craiova a demarat, miercuri, procedura de achiziţie a 50 de autobuze noi pentru transportul public al oraşului. Directorul RAT Craiova, Radu Preda, a anunţat că aceste autobuze vor fi achiziţionate în leasing pe cinci ani, iar pentru anul acesta municipalitatea a alocat şase milioane de lei din bugetul local, urmând ca anual să se aloce sumele necesare plătirii ratelor care o să rezulte în urma licitaţiei.

„Banii pentru anul acesta îi avem pentru a plăti ratele şi avansul necesar şi pe o perioadă de cinci ani o să se prevadă la nivelul municipalităţii în bugetul local sumele necesare plătirii ratelor la firmele de leasing care o să câştige achiziţia”, a spus Preda într-o conferinţă de presă.

Potrivit sursei citate, această achiziţie este parte a proiectului „Transport de calitate în municipiul Craiova”, un proiect integrat în urma căruia municipiul Craiova va beneficia de un transport „la nivelul anului 2013”.

„Începând de azi (n.r. – miercuri) am încărcat în sistemul public de licitaţii achiziţia de autobuze a municipiului Craiova. Este vorba de 50 autobuze noi, din care până la sfârşitul anului o mare parte probabil le vom avea în curtea RAT Craiova. În paralel, la nivelul municipalităţii se derulează şi proiectul de reabilitare a liniei de tramvai, proiect pe fonduri europene în care sunt investiţi aproape 20 de milioane de euro, cu termen de finalizare peste doi ani, în urma căruia linia de rulare a tramvaiului din Craiova, care este nemodernizată şi nereparată de peste 30 de ani, va fi construită integral aproape de la zero. Se face o structură nouă, astfel încât şi tramvaiul din Craiova să circule în condiţii moderne, în condiţii de siguranţă, să nu mai producă acel zgomot deranjant pentru cetăţeni. Nu puteam face acest lucru fără sprijinul municipalităţii, pentru că situaţia financiară de la RAT Craiova nu este deloc bună”, a afirmat Radu Preda.
Acesta a precizat că prin această investiţie, pe de o parte se va asigura un transport de calitate în Craiova, iar pe de altă parte se va aduce funcţionarea Regie la costuri care pot fi suportate.
„În acest moment, cu flota pe care o avem, costurile de întreţinere, de reparaţii şi consumul de carburanţi sunt foarte mari şi ne aflăm în situaţia că abia reuşim de la zi la zi să plătim facturile curente, lăsând la o parte ceea ce vine din urmă: facturi generate de achiziţiile prost făcute în urma cărora ne-am pricopsit cu autobuze second-hand care valorează 40.000 de euro bucata, pe care le plătim şi care stau în garaj, pentru că sunt stricate şi nici la casat nu le putem da, pentru că nu rulează”, a mai spus directorul RAT Craiova.

Potrivit sursei citate, pentru noua linie de tramvai, în Depoul RAT Craiova în acest moment se lucrează la o reparaţie capitală şi la o modernizare a tramvaiului care va fi făcută în proporţie de 100 la sută cu angajaţii RAT, în regie proprie şi cu costuri de aproximativ 10.000 de euro per tramvai modernizat.

La rândul său, primarul Craiovei Lia Olguţa Vasilescu a subliniat că este primul an în care Craiova are o rectificare bugetară pe plus de opt milioane lei, ceea ce dă posibilitatea municipalităţii să cumpărăm mai multe autobuze decât îşi propusese la începutul anului.
„Sigur că ne dorim schimbarea întregului parc auto, care înseamnă 250 de autobuze şi 50 de tramvaie. Dar asta, aşa cum am promis, o vom face pe fonduri europene după deschiderea exerciţiului financiar 2014-2020, însă considerăm că nu mai putem aştepta până la deschiderea acestui exerciţiu financiar, pentru că ar însemna că undeva abia anul viitor ar însemna să depunem proiectele, prin 2015 abia să începem licitaţiile, iar în 2016 să avem respectivele autobuze. În condiţiile în care parcul auto arată aşa cum arată nu mai putea aştepta până atunci, ci era obligatoriu să achiziţionăm acum 50 de autobuze noi, mai ales că linia de tramvai care este nemodernizată de aproape 30 de ani ne-a constrâns să preluăm transportul public mai mult cu autobuzele”, a spus Lia Olguţa Vasilescu. AGERPRES