Municipiul Blaj va avea din 2026 şosea de centură, obiectiv pentru care s-au alocat aproape 205 milioane de lei din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat.
„Varianta ocolitoare a municipiului Blaj intră în linie dreaptă spre execuţie! Ieri, 24 mai 2023, Guvernul României a adoptat Hotărârea de Guvern prin care a aprobat indicatorii tehnico – economici aferenţi obiectivului de investiţii ‘Varianta ocolitoare a municipiului Blaj’, parte complementară a drumului transregio ‘Blaj – Teiuş – A10’!”, a transmis, joi, pe pagina sa de Facebook primarul Gheorghe Valentin Rotar.
Valoarea totală a investiţiei este de 204,8 milioane de lei (inclusiv TVA), iar finanţarea se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operaţional Transport 2021-2027, şi de la Bugetul de Stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
„Urmează ca Guvernul să aprobe declanşarea procedurilor de expropriere a proprietăţilor private care constituie coridorul de expropriere al ‘obiectivului de interes public naţional Varianta Ocolitoare Blaj'”, a menţionat edilul.
Rotar a adăugat că, în paralel, Primăria Municipiului Blaj, care implementează acest obiectiv de investiţii prin delegare de responsabilitate de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), continuă derularea procedurilor de licitaţie pentru proiectul tehnic şi execuţia lucrărilor, realizate pe baza studiului de fezabilitate întocmit anul trecut şi aprobat de CNAIR.
Primarul a precizat că, în prezent, sunt evaluate ofertele depuse pentru realizarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor.
„Sunt doi ofertanţi, care îmi dau convingerea că termenele anunţate în data de 9 februarie 2023, la semnarea contractului de asociere dintre Municipiul Blaj şi CNAIR, vor fi respectate: Până la finalul lunii decembrie 2023 va fi finalizată faza de proiectare; Până la finalul anului 2025 va fi finalizată varianta ocolitoare a municipiului Blaj”, a susţinut Gheorghe Valentin Rotar.
În lungime totală de 6,845 km, varianta ocolitoare va avea un viaduct în lungime de aproximativ 300 de metri şi 4 sensuri giratorii.
„Realizarea variantei ocolitoare conduce la scoaterea traficului greu şi de tranzit din interiorul municipiului Blaj, asigurând dezvoltarea infrastructurii rutiere de transport, reducerea timpilor de parcurs, reducerea costului accidentelor, dar şi reducerea costului pentru prevenirea poluării mediului înconjurător (poluare fonică şi atmosferică)”, a arătat primarul.
Rotar a menţionat că, după inaugurarea variantei ocolitoare, în oraş nu vor mai circula autovehiculele cu o masă mai mare de 3,5 tone, cu excepţia celor de aprovizionare, dorinţa fiind, de asemenea, ca sâmbăta şi duminica arterele rutiere situate în zona centrală a municipiului să devină pietonale. AGERPRES