RBS România desfăşoară programul de educaţie financiară MoneySense

rbs1.jpgÎn 2010 RBS a adus în România MoneySense, programul de educaţie financiară al Grupului RBS, destinat publicului larg, unul dintre cele mai importante programe de acest tip din Marea Britanie şi Irlanda.

Obiectivul programului este să ofere acces la informare şi educaţie financiară pentru un număr tot mai mare de persoane, atât tineri, cât şi clienţi actuali şi potenţiali.

Oferirea de asistenţă şi informaţii financiare în mod imparţial şi gratuit în locaţii RBS România

MoneySense oferă oricărei persoane interesate asistenţă şi informaţii financiare despre finanţele personale şi despre servicii financiare. Cu ajutorul acestui program, oricine îşi poate administra mai bine banii şi bugetul personal, astfel încât să aibă un plus de echilibru financiar şi să fie mai pregătit pentru viitor.

Acest serviciu este oferit în mod gratuit şi imparţial în cel puţin o locaţie din fiecare oraş în care banca este prezentă, nefiind limitat la clienţii actuali ai băncii. Programul este disponibil prin intermediul reprezentanţilor MoneySense, angajaţi ai băncii pregătiţi special pentru a oferi asistenţă în cadrul acestui program.

MoneySense oferă şi informaţii de educaţie financiară prin intermediul website-ului programului www.rbsmoneysense.ro. Astfel, oricine este interesat poate să acceseze gratuit Broşura MoneySense, un mic ghid financiar despre administrarea finanţelor personale.

rbs2.jpg

Educaţie financiară pentru tinerii din România

Prin intermediul unui parteneriat cu Fundaţia CREDE şi AIESEC România, RBS România se adresează tinerilor din licee şi universităţi, în încercarea de a-i sprijini în administrarea finanţelor personale şi pentru mai buna înţelegere a diferitelor produse şi servicii financiar-bancare. Astfel, MoneySense acoperă noţiuni de bază legate de bănci, produse bancare, administrarea finanţelor personale şi dezvoltarea unei afaceri.

Orele de educaţie financiară sunt susţinute efectiv de profesori, secondaţi de angajaţi ai băncii în calitate de voluntari, precum şi de voluntari AIESEC, aceştia din urmă oferindu-le liceenilor din România o perspectivă internaţională asupra temelor economice abordate. Componenta adresată tinerilor din cadrul primei ediţii a programului s-a desfăşurat în perioada aprilie-iunie 2010 în 26 de licee din şapte oraşe: Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Galaţi, Oradea, Piteşti şi Timişoara şi a avut următoarele rezultate: peste 1800 de elevi de liceu beneficiari, 27 de profesori implicaţi în livrarea lecţiilor, alături de 9 studenţi internaţionali AIESEC veniţi din Bulgaria, India, Georgia, Polonia. De asemenea, 15 angajaţi RBS s-au implicat prin discuţii cu elevii în timpul orelor de curs.

Din cadrul acestei componente a programului MoneySense face parte şi cursul „Cultura şi etica bancară” din cadrul Academiei de Ştiinţe Economice Bucureşti, dedicat promovării misiunii şi valorilor instituţiilor financiar-bancare. Sesiunile cursului au fost susţinute de 12 reprezentanţi RBS, manageri în diverse departamente ale băncii, iar la final 36 de studenţi au primit diplome de absolvire.

rbs3.jpg

Workshop-uri de antreprenoriat pentru viitorii specialişti

O alta componentă a MoneySense este reprezentată de o serie de workshop-uri pe care RBS România le organizează în câteva universităţi cu profil non-economic din Bucureşti, prezentând latura financiară şi antreprenorială celor care se pregătesc să activeze în domenii creative precum arhitectură, comunicare, editare şi artă. Aceste workshop-uri reprezintă o inovaţie pentru mediul academic din România, fiindcă proiectele de educaţie financiară s-au adresat până în prezent mai ales facultăţilor cu profil economic. Vorbitorii selectaţi pentru workshop-uri sunt specialişti în domeniile respective, care beneficiază de o dublă experienţă: profesională şi antreprenorială.

Programul MoneySense dezvoltat de RBS România îşi propune să contribuie la îmbunătăţirea gradului de educaţie financiară, inclusiv în ceea ce înseamnă o înţelegere corectă a termenilor de specialitate financiari-bancari. MoneySense îşi propune să educe tinerii, astfel încât aceştia să-şi însuşească de timpuriu noţiunile financiar-bancare de bază. MoneySense aduce o serie de elemente inovative, cum ar fi implicarea voluntarilor RBS şi a studenţilor internaţionali în procesul non-formal de educaţie sau oferirea de oportunităţi educaţionale pe aceste teme studenţilor din facultăţi cu profil non-economic.

rbs4.jpg