Radu Mihaiu: Va trebui să promovăm în Consiliul Local hotărâri care să reglementeze cum se va face salubrizarea în Sectorul 2

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a declarat că vor trebui promovate în Consiliul Local hotărâri care să reglementeze cum se va face salubrizarea în această zonă administrativ-teritorială, după ce taxa de habitat introdusă de vechea administraţie a fost anulată de instanţă.

Curtea de Apel ne-a dat dreptate şi a anulat această hotărâre privind taxa asta, care e pur şi simplu foarte nocivă pentru Sectorul 2. Felul în care se întâmplă şi faptul că nimeni din Primărie nu se aştepta ca taxa să fie anulată vor duce la probabil nişte mici poticneli sau mai mari poticneli cu privire la continuarea serviciului de salubrizare şi cu privire la finanţarea acestuia, pentru că, în ceea ce priveşte pregătirea Primăriei pentru această situaţie, ea e zero. Va trebui să promovăm în Consiliul Local hotărâri care să reglementeze cumva cum se va face salubrizarea în Sectorul 2, vom face asta toată săptămâna viitoare“, a spus Radu Mihaiu, cu prilejul unor discuţii purtate, pe Facebook, vineri, cu administratori de bloc.

Potrivit acestuia, modul în care se vor realiza salubrizarea şi deszăpezirea va fi unul dintre cele mai importante subiecte pe agenda sa săptămâna viitoare. “Vom vedea care e stadiul inclusiv pentru caietul de sarcini pentru selectarea unui nou operator, pentru că acest caiet de sarcini se baza din păcate foarte mult pe actuala taxă de habitat şi odată ce taxa habitat a fost anulată o să vedem dacă caietul de sarcini poate fi refăcut“, a afirmat Radu Mihaiu.

Totodată, el a informat că este o misiune de audit extern în desfăşurare de la Curtea de Conturi. ”Ce am aflat (…) nu a fost chiar îmbucurător (…) la o primă vedere, din partea mea cel puţin, există prejudicii destul de mari. Vom vedea cum se recuperează, ce vom face, ce măsuri vom lua. (…) Luni vom avea o şedinţă de conciliere. Acolo o să vedem ce măsuri, ce observaţii se reţin şi care sunt măsurile pe care o să le propună probabil auditorii, raportul efectiv urmând să vină mai târziu, dar am început, după cum vă spuneam, cu aceste discuţii de la Camera de Conturi şi discuţiile astea ne -au băgat în nişte mici incendii sau chiar mai mari incendii de stins. Vorbim despre neregularităţi în procesul de salubrizare şi în procesul de reabilitare termică“, a mai spus Radu Mihaiu.

Pe de altă parte, el a anunţat că a decis rezilierea contractului cu firma care închiriase un spaţiu pentru o cafenea lângă intrarea în Primărie destinată cetăţenilor şi că în acea locaţie va funcţiona de săptămâna viitoare o sală de aşteptare.

Cafeneaua (…) nu mai plătise chirie de foarte mult timp şi avea de plătit datorii mari către Primărie. A fost reziliat contactul, urmează să recuperăm toate datoriile, dar iată că putem face o sală de aşteptare, în aşa fel încât, când plouă, când ninge oamenii (…) să poată să aştepte pentru ghişee înăuntru“, a declarat Radu Mihaiu.

El a menţionat că a discutat despre programări online la diverse ghişee din Primărie. “Am vorbit cu colegii pentru a avea programări online şi tot săptămâna viitoare (…) vom avea o propunere pentru a putea institui aceste programări online. (…) E nevoie şi de organizat puţin ghişeele unde să se întâmple programările online, pentru că nu le putem amesteca cu ghişee în care să vină oamenii ad-hoc, fără programare“, a explicat primarul Sectorului 2. AGERPRES