Protest inedit al presedintelui Consiliului Judetean Bacau

Dragos Benea, reales pe 1 iunie presedinte al Consiliului Judetean Bacau, a ales o inedita forma de a protesta impotriva “neglijentei manifestate” de autoritatile centrale fata de “starea grava de degradare” a podului peste raul Siret amplasat la intrarea estica in municipiul Bacau pe DN 2F , in zona localitatii Holt.
Incadrat de mari bannere si panouri pe care scria “Banii nostri nu au ajuns aici”, “Bacauanii nu sunt o prioritate pentru Guvernul liberal” sau “Podul este administrat de Ministerul Transporturilor”, oficialul amintit a tinut o conferinta de presa ad-hoc. Au participat, alaturi de jurnalisti, si reprezentanti ai unor organizatii neguvernamentale, precum si cetateni ce locuiesc in zona.

“Dupa o campanie in care am fost acuzat ca podul nu s-ar repara din cauza mea pentru ca nu as fi semnat autorizatia de constructie, perioada in care am preferat sa nu reactionez, acum, adevarul trebuie pus la locul lui”, a spus presedintele Consiliului Judetean. Apoi, el a pus la dispozitia participantilor copii dupa doua asemenea documente emise si semnate pe 26 octombrie 2006 si, respectiv, 22 aprilie 2008.

Benea a adaugat ca eliberarea autorizatiilor s-a facut in baza proiectului realizat de firma bucuresteana IPTANA inca din 2005, imediat dupa ce inundatiile au degradat podul. Potrivit celor doua autorizatii, in perioada de un an si opt luni scursa intre datele emiterii lor, valoarea initiala a lucrarilor a crescut de aproape noua ori, “datorita degradarii permanente a malului drept, pe care se sprijina podul peste Siret de la Holt, si inflatiei”, ea ajungand, in prezent, la 9.805.744 de lei.

Intrebat daca apreciaza ca demersul sau va avea ecou, Dragos Benea a spus ca, “in mod normal, ar trebui sa aiba efect”, deoarece prabusirea acestui pod “nu numai ca va intrerupe total circulatia pe artera nationala ce face legatura intre municipiul Bacau si Vaslui ori Barlad, facilitand accesul cel mai rapid dinspre Transilvania catre punctul de frontiera Albita, cu Republica Moldova, dar pune in mare pericol si gospodariile locuitorilor din zona”.

In prezent, accesul pe podul de la Holt, dinspre municipiul Bacau, se face doar pe o singura banda de circulatie si numai pentru masini sub zece tone, din cauza prabusirii malului raului Siret. Si alte poduri importante din judetul Bacau se afla in stare avansata de degradare sau in curs de reparatii. Astfel, podul peste raul Bistrita, din zona comunei Garleni, amplasat pe soseaua Bacau-Piatra Neamt, se gaseste intr-o situatie asemanatoare celui de la Holt.

In municipiul Bacau este in curs de modernizare de mai bine de doi ani un pod peste Bistrita, fapt ce a necesitat realizarea de legaturi improvizate peste rau pentru a permite macar fluxul de autoturisme pe DN 2 sau intre cartierul bacauan Serbanesti cu zona centrala a municipiului.

De asemenea, de mai bine de doi ani se lucreaza in ritm de melc si la doua poduri mai mici ce ar urma sa traverseze raul Tazlau, pe soseaua Bacau-Onesti. In respectivele zone, circulatia rutiera este restrictionata sau deviata. Din cauza unor poduri degradate la fel se intampla pe soselele ce leaga orasul Comanesti de Miercurea Ciuc si Onesti de Brasov.

Vechimea acestor poduri, la care nu s-au mai executat niciodata lucrari de reabilitare, cu exceptia asfaltarilor, dar si marile inundatii din 2003 si 2005 sunt principalele cauze care creeaza probleme pe arterele nationale de circulatie in zona judetului Bacau.