Producătorii agricoli din judeţul Hunedoara se vor putea promova gratuit pe o platformă online realizată de Agenţia de Dezvoltare Economico-Socială Hunedoara (ADEH) menită să-i sprijine în valorificarea muncii lor.

Intitulată „Produs în Hunedoara”, platforma este structurată pe patru secţiuni orientative dedicate celor şase zone ale judeţului: Ţara Zarandului, Valea Mureşului, Ţinutul Pădurenilor, Ţinutul Orăştiei, Ţara Haţegului şi Valea Jiului.

În cadrul secţiunilor, utilizatorii platformei vor putea regăsi producători de legume de fructe, procesatori din domeniul cărnii, produse apicole, lactate. De asemenea, o secţiune este dedicată grădinăritului, iar altele producătorilor handmade sau meşterilor populari.

„Până acum avem circa 30 de producători înscrişi în baza de date. Cu o parte dintre ei avem deja o colaborare mai îndelungată, deoarece au participat, în ultimii ani, la târgurile organizate de ADEH. Ideea este să aducem la un loc tot ceea ce înseamnă producător local din judeţul Hunedoara. Celor care vin spre noi, le oferim gratuit promovare pe site, astfel încât să câştige noi clienţi şi să-şi poată dezvolta mica afacere”, a declarat directorul ADEH, Camelia Bedea.

Site-ul „Produs în Hunedoara” se adresează atât consumatorilor individuali, cât şi magazinelor de profil sau celor din categoria HoReCa. Clienţii vor avea ocazia să achiziţioneze direct produse autohtone, inclusiv produse tradiţionale atestate sau înregistrate ca produs montan.

Utilizatorii care accesează site-ul au la dispoziţie o hartă activă, structurată pe cele şase zone ale judeţului Hunedoara pentru o mai bună vizualizare şi localizare a întreprinzătorilor locali, precum şi filtre de căutare după categoria sau subcategoria de produse.

Reprezentanţii ADEH au cerut şi sprijinul primarilor din judeţul Hunedoara pentru transmiterea datelor de contact ale producătorilor locali care îşi desfăşoară activitatea în comuna sau oraşul lor.

În scopul înlesnirii vânzării de produse, dar şi pentru promovarea producătorilor şi meşteşugarilor, ADEH a dezvoltat şi pagina de Facebook „Produs în Hunedoara”, precum şi o secţiune în cadrul aplicaţiei mobile „Discover Hunedoara”, care are ca scop promovarea turistică a judeţului Hunedoara. AGERPRES