Preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu, şi primarul oraşului Sulina, Aurel Dimitriu, s-au întâlnit la finele săptămânii trecute cu premierul Victor Ponta pentru a-i prezenta problemele cu care se confruntă persoanele care locuiesc în Delta Dunării.

“I-am prezentat premierului Victor Ponta problemele pescarilor din Rezervaţie şi am solicitat modificarea ordinului de prohibiţie. De asemenea, am solicitat fonduri pentru consolidarea digurilor care protejează comunităţile din Deltă, dar şi problema oraşului Sulina”, a declarat, luni, preşedintele Consiliului, Horia Teodorescu.

Acesta a mai spus că suma solicitată pentru digurile din Delta Dunării se ridică la 5 milioane de lei şi şi-a exprimat speranţa ca fondurile să fie suficiente pentru consolidarea lucrărilor de apărare împotriva comunităţilor.

În acelaşi timp, primarul oraşului Sulina, Aurel Dimitriu, a declarat că i-a prezentat premierului problemele cu care se confruntă singurul oraş din Rezervaţie. “Pe lângă problemele pescarilor din oraş, pentru revitalizarea economică a urbei, am venit cu propunerea de a se înfiinţa Administraţia Canalului Sulina, aşa cum a fost odată, pe vremea Comisiunii Europene a Dunării (CED), iar taxele de canal, aportul acesta valutar care acum ajunge la o instituţie din oraşul Galaţi, să rămână la Sulina. Nu am primit garanţii că se va întâmpla aşa, dar cred că asta este o şansă nu numai pentru Sulina, ci pentru întregul judeţ”, a menţionat primarul Aurel Dimitriu.

Înfiinţată în anul 1856, CED a avut un sediu şi la Sulina, iar perioada în care acest organism internaţional a funcţionat aici a reprezentat perioada cea mai înfloritoare pentru singurul oraş din Rezervaţia Biosferei Delta Dunării. La începutul secolului al XX-lea, întregul oraş Sulina era declarat porto-franco, traficul de cereale şi cherestea depăşea 3 milioane de tone pe an, iar portul Sulina care găzduia cele mai importante depozite ale bursei de cereale era considerat unul din cele mai moderne porturi din Europa.

La mijlocul secolului trecut, regimul de porto-franco s-a redus doar la suprafaţa portului din oraşul Sulina, acela fiind considerat un moment-cheie pentru economia urbei care a scăzut ulterior, potrivit unor surse. AGERPRES