Primarul municipiului Ploiesti, Andrei Volosevici, a declarat, in prima conferinta de presa dupa preluarea mandatului, ca este revoltat de modul in care se lucreaza in administratia publica.
„Lucrurile sunt grave, pentru ca nu exista echipa, organigrama este stufoasa si nimeni nu stie ce face celalalt, dar nici nu-l intereseaza”, a afirmat Volosevici. Primarul Ploiestiului sustine ca modul defectuos de lucru din Primarie are drept cauza lipsa de dialog dintre cele 14 directii existente in institutie.

El a exemplificat cu Directia de Investitii si Directia Juridica. Astfel, s-a constatat ca, din lipsa colaborarii, contractele nu ajungeau la Directia Juridica pentru a se vedea daca sunt respectate termenele de derulare si, de aceea, nu se stie in cate contracte exista intarzieri si de ce, a aratat Volosevici.

Un alt exemplu, a adaugat edilul-sef, este Directia de Integrare Europeana, care nu a intocmit nici un proiect in ultimii ani, cu toate ca multi salariati au fost trimisi la cursuri de specializare in strainatate. „Am dat termen o luna ca salariatii acestei directii sa vina cu proiecte europene, pentru ca putem atrage minimum 60 milioane euro si nu ne putem permite sa pierdem acesti bani”, a subliniat primarul Ploiestiului.

In ceea ce priveste organigrama, seful administratiei locale sustine ca, desi sunt 397 de posturi in schema, sunt angajati doar 293 de salariati, dar are informatii ca sunt bugetate mai multe posturi decat numarul de salariati iar banii sunt folositi pentru prime. De asemenea, primarul a precizat ca nu vor mai ramane in posturi cei care au iesit deja la pensie.

Edilul municipiului Ploiesti crede ca lucrurile vor fi puse la punct dupa ce intreaga activitate a directiilor din institutie va fi verificata de o firma de audit care trebuie sa constate motivele pentru care se lucreaza prost, cine se face vinovat si cum poate fi imbunatatit managementul institutiei.

„In cel mult doua luni, firma de audit imi va furniza raspunsuri specializate, pentru a putea lua decizii, iar vinovatii vor pleca in conditiile legale”, a sustinut Volosevici.

In urmatoarea sedinta a Consiliului Local Ploiesti va fi aprobata licitatia pentru stabilirea firmei de audit care se va ocupa cu verificarea tuturor directiilor din Primaria Ploiesti.