Primarul Ciuhandu este nemultumit ca traseul coridorului pan-european nu va trece prin Timisoara

Primarul Timisoarei, Gheorghe Ciuhandu, si-a exprimat nemultumirea pentru faptul ca autostrada nu-i va deservi pe timisoreni, ci pe cei care vor circula pe ruta Ungaria-Bucuresti.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anuntat la finele lunii decembrie 2006, la Timisoara, traseul final al autostrazii, municipalitatea fiind reprezentata la intalnire de viceprimarul Dorel Borza. Ciuhandu a afirmat ca administratia judeteana l-a chemat la o singura dezbatere, in vara anului trecut, discutia ramanand deschisa in ideea ca se va continua cu o prezentare a solutiilor optime, in septembrie-octombrie 2006, dar nu s-a prezentat nimic.

“Eu sunt cu constiinta impacata pentru ca nu am stiut de anumite chestiuni, nici nu am fost consultat, nu comentez motivele, dar am datoria sa spun acest lucru pentru a se mai putea face ceva”, a declarat Ciuhandu. Edilul-sef al Timisoarei considera ca acest proiect, de importanta majora, a fost finalizat in cel mai mare secret, fiind vorba despre o eludare totala a legislatiei privind transparenta actului administrativ. “Intrucat nu putem accepta faptul ca o problema atat de importanta pentru Timisoara sa fie tratata asa cum a fost tratata pana in momentul de fata, solicitam reconsiderarea deciziilor luate pana acum pe mai multe motive, in primul rand, pentru ca pozitionarea traseului viitoarei autostrazi in relatia cu municipiul Timisoara este extrem de dezavantajoasa pentru dezvoltarea economica si sociala a orasului pe termen mediu si lung. Suntem pusi in situatia in care cel mai mare oras din vestul tarii nu are un acces convenabil la caile de comunicatii rapide”, a precizat primarul.

In cazul municipiului Timisoara, proiectul ar trebui sa asigure relatii la autostrada la intrarea dinspre Vest (granita cu Ungaria) si la intrarea dinspre Est ( spre Bucuresti), dar in proiectul propus, accesul in Timisoara este asigurat doar indirect pe directia Est (dinspre Bucuresti). In opinia lui Ciuhandu, autostrada realizeaza legatura intre Deva si Arad, Timisoara aflandu-se la 25 km distanta de ruta, iar daca se va pune in practica proiectul actual, autovehiculele care vin din Vest sunt nevoite sa ocoleasca tot orasul pentru a se intoarce apoi in Timisoara. Autostrada va lega Romania de Europa Occidentala, iar portiunea din vest a coridorului IV paneuropean va face legatura intre Sibiu-Deva-Lugoj-Arad-Nadlac, spre Ungaria. Tronsonul dintre zona din apropierea Timisoarei si Arad va fi finantat de la Banca Europeana de Investitii in valoare de 200 milioane de euro, iar Guvernul Romaniei va contribui cu suma de 70 milioane de euro.