Primarul Braşovului, Allen Coliban, a susţinut miercuri, într-o conferinţă de presă, că s-a confruntat cu probleme în ce priveşte implementarea mai multor proiecte pe fonduri europene, demarate de fosta administraţie PNL a oraşului, din cauza unor greşeli din studiile de fezabilitate (SF) în baza cărora s-a obţinut finanţarea şi că pentru realizarea acestora va fi nevoie de cheltuieli suplimentare.

Edilul s-a referit la proiectul poligonului de la ‘La Iepure’, în care copiii ar fi trebuit să înveţe mersul cu bicicleta şi care era situat pe cel mai abrupt versant din zona parcului, garajul RATBV – care nu avea instalaţii de curent, apă, canal etc şi era gândit pentru autobuzele diesel şi nu pentru unele electrice, proiectul din faza SF neîndeplinind toate condiţiile pentru a primi avizul ISU – şi cele două trasee pentru biciclete, care erau proiectate prin spatele maşinilor parcate, fiind astfel posibile accidente la ieşirea şoferilor din parcare.

„Sunt trei proiecte (…), care au fost trimise pentru finanţare nerambursabilă pe precedentul exerciţiu financiar, proiecte pe care a trebuit practic să le reproiectăm, deşi existau studii de fezabilitate predate, studii care au fost prost făcute. Prezentau probleme de siguranţă, fie că ne referim la siguranţa bicicliştilor în cazul pistelor, fie că ne referim la siguranţa micilor biciclişti, în cazul Parcului „La Iepure”, şi probleme tehnice – nu ar fi fost construibile şi n-ar fi primit avizele necesare dacă ne referim la infrastructura de garaj. Aceste vicii de proiectare iniţială în faza de studiu de fezabilitate ne-au costat timp, ne-au costat bani, dar mă bucur că avem acum soluţii şi avem proiecte pe care le putem pune în fapt”, a precizat Coliban.

Conform primarului, din cauza acestor nereguli, municipalitatea va trebui să suporte „costuri suplimentare, care nu vor fi din surse eligibile”.

Potrivit administratorului public Adriana Miron, situaţia cea mai complicată a fost cea privitoare la garajul RATBV pentru flota de autobuze electrice, acesta fiind proiectul cu valoarea cea mai mare din exerciţiul financiar anterior.

„De la un deviz estimat iniţial de 76 de milioane de lei, am ajuns la 212 milioane de lei. Ulterior, în discuţiile pe care le-am avut cu cei de la ISU, soluţia constructivă a fost modificată pentru a îndeplini toate criteriile legate de securitate pentru o asemenea flotă”, a afirmat administratorul public Adriana Miron.

În prezent, Parcul „La Iepure” este în faza de şantier, în execuţie, pistele de biciclete sunt în aşteptarea ultimului aviz din partea Poliţiei Rutiere, după care va fi lansată licitaţia pentru execuţie, iar garajul RATBV se află deja în procedură de licitaţie publică. AGERPRES