Primăria Timişoara dă în judecată Direcţia Judeţeană de Cultură, care ar fi tergiversat proiectul de reabilitare a unui pod

Primăria Municipiului Timişoara a anunţat că va acţiona în instanţă Direcţia Judeţeană pentru Cultură (DJC) Timiş, după ce a demarat procedura de sesizare a organelor de cercetare penală pentru abuz în serviciu şi pentru punerea în pericol a cetăţenilor, întrucât această instituţie ar fi tergiversat mai bine de trei ani un proiect de reabilitare şi consolidare a Podului Mihai Viteazul din zona ultracentrală a oraşului.

Primăria a depus plângere prealabilă şi la Ministerul Culturii, dar şi la Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş.

Începând de marţi, primăria a introdus restricţii de tonaj şi de viteză a autovehiculelor care circulă pe acest pod, fiind vizate autobuzele, troleibuze şi autocamioanele, astfel încât pe pod să nu circule mai mult de un singur autovehicul greu.

“Aceste restricţii au fost luate în baza expertizei tehnice din care rezultă că Podul Mihai Viteazul se degradează pe zi ce trece, astfel încât aceste degradări să nu se accentueze şi să fim nevoiţi să interzicem total circulaţia pe acest pod, fapt care ar constitui o catastrofă pentru traficul din Timişoara”, arată un comunicat al Primăriei Timişoara.

Această investiţie a fost demarată încă din anul 2015, dar “nici astăzi nu am primit vreun aviz de la Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş, după mai multe discuţii/întâlniri între proiectanţi, reprezentanţii direcţiei şi ai primăriei. Mai mult, în data de 24 aprilie 2020, am primit respingerea acestui proiect de către Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş”, arată comunicatul.

După trei ani de discuţii, DJC Timiş a propus reabilitarea podului cu sistem de patru benzi şi trotuar de 1 metru, lucru neacceptat de Direcţia Generală Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi a Primăriei Timişoara, deoarece în tema de proiectare “se specifică clar că extinderea podului se face la patru benzi, trotuare, piste de biciclete, nu aşa cum susţine DJC Timiş că s-a solicitat extinderea la şase benzi de circulaţie”.

Primăria susţine că s-a solicitat de către DJC un studiu pluridisciplinar, care potrivit proiectantului general, reprezintă o documentaţie vastă ce urmăreşte respectarea principiilor adoptate de Carta de la Copenhaga 2002 “privitor la echilibrul teritorial, integrarea potenţialului local în strategiile pentru dezvoltare urbană, adoptarea perspectivelor durabile pe termen lung, coordonarea strategiilor de dezvoltare urbană şi sprijinirea parteneriatelor între sectorul public şi privat”.

Primăria consideră că astfel de cerinţe îndepărtează orice proiectant să mai lucreze cu administraţia locală pentru proiectele care se află în zona de monumente.

“Spre exemplu, pentru obiectivul Realizare stradă de legătură între Popa Şapca şi Calea Aradului, s-a repetat procedura de achiziţie de cinci ori, fără a avea vreo ofertă. Din aceste considerente, am formulat şi am depus plângere prealabilă la Ministerul Culturii şi la Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş (luni, n.r.) urmând a ne adresa instanţelor de judecată. Astăzi, vom demara şi procedura de sesizare a organelor de cercetare penală pentru abuz în serviciu şi pentru punerea în pericol a cetăţenilor care circulă prin Timişoara, direcţia noastră neputând lua măsurile de reabilitare şi consolidare a podului”, precizează comunicatul. AGERPRES