Primăria Municipiului Timişoara a semnat, pe 5 iunie, contractul privind proiectarea şi execuţia modernizării infrastructurii de transport de pe Calea Bogdăneştilor, valoarea investiţiei fiind de 24.000.000 de euro, cea mai mare parte a finanţării provenind din fonduri europene. Lucrarea va trebui finalizată în doi ani şi jumătate.

Primarul Nicolae Robu a declarat că modernizarea tramelor stradale prevăzute în contract, parte a proiectului „Pasaj Solventul”, reprezintă o lucrare majoră, care va schimba radical şi funcţionalitatea arterei rutiere respective, dar şi aspectul urban. Liniile de tramvai extinse aici vor trece pe sub cel mai mare pasaj subteran care intră şi el în construcţie, „Solventul”, care va costa 30.000.000 de euro, peste care vor trece nouă linii de cale ferată.

„Avem finanţare europeană. Noile linii de tramvai, în lungime de 5 kilometri, vor străbate Pasajul Solventul, iar la ieşirea din pasaj vom avea un sens giratoriu din care o ramificare va fi spre Canalul Bega, peste noul pod Solventul, care va realiza o nouă legătură extrem de importantă între partea de S-SV cu cea de nord a oraşului. Se va ajunge la o nouă arteră de circulaţie în oraş, care acum nu există. În zonă vor fi mai multe lucrări, inclusiv un bypas la Inelul 4, care va asigura descărcarea unei părţi a traficului pe acest traseu pentru a nu fi supraîncărcat bulevardul Dâmboviţa”, a detaliat primarul Nicolae Robu.

Traseul noilor linii de tramvai de pe Calea Bogdăneştilor va cuprinde şapte staţii pentru transportul public, vor fi două benzi auto pe fiecare sens, cu liniile de tramvai pe mijloc, care în Pasajul Solventul vor fi înierbate şi vor avea un sistem de rigare care să menţină permanent iarba proaspătă. AGERPRES