Primăria Timişoarei a reuşit să finalizeze licitaţia pentru desemnarea firmei care se va ocupa de serviciile de dezinsecţie şi deratizare ale oraşului, după ce, timp de aproape patru ani, rezultatul licitaţiei a fost contestat în instanţă, iar aceste servicii s-au efectuat doar în regim de forţă majoră.

„Licitaţia de dezinsecţie şi deratizare a ajuns la bun sfârşit, după mai mulţi ani în care nu am putut face decât în intervenţie de forţă majoră, care a restrâns arealul de intervenţie. Am fost mereu contestaţi, fără neapărat un câştig de cauză al contestatarilor (…), oraşul fiind într-o stare necorespunzătoare din punct de vedere al prezenţei ţânţarilor şi al altor vietăţi deranjate. Acum s-a semnat contract cu firma (…), care a avut o ofertă în valoare de 9,1 milioane de lei, fără TVA, în condiţiile în care valoarea plafonului estimat (de primărie, n.r.) a fost de 38,6 milioane de lei, fără TVA”, a declarat primarul Nicolae Robu.

Contractul încheiat este pe o durată de patru ani, iar eficienţa intervenţiilor prestate de firmă va fi verificată de primărie. „Nu ne vom mulţumi să se stropească cu apă. Sunt obligaţii asumate în contract, de care firma trebuie să se achite. Noi vom verifica dacă se fac intervenţiile şi dacă vor fi eficiente. (…). În privinţa rezultatului, vom simţi cu toţii dacă se intervine cu ce trebuie”, a punctat edilul.

Timişoara a avut de mai mulţi ani probleme cu dezinsecţia în sezonul cald, pentru că Primăria nu a putut angaja un operator care să presteze acest serviciu, fiind blocată într-un proces cu o firmă perdantă a licitaţiei organizate în urmă cu aproape patru ani. După ce a câştigat procesul, primăria a organizat o nouă licitaţie, dar până la semnarea noului contract cu firma câştigătoare, la finele lunii mai 2018, edilul a cerut dezinsecţie de urgenţă, întrucât au apărut zeci de cazuri de persoane muşcate de căpuşe, în oraş. AGERPRES