Primăria Municipiului Timişoara va plăti 99.000 de lei fără TVA unei firme de avocatură care să o reprezinte în procesele pe care le are în instanţă cu cei 33 de angajaţi care au deschis acţiuni după adoptarea noii organigrame, devenită funcţională din 2 august.

„Primăria Municipiului Timişoara a finalizat procedura de achiziţie a serviciilor de asistenţă/reprezentare în instanţă definite conform (…) Legii nr.51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, conform prevederilor Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara (…) privind avizarea contractării serviciilor juridice de reprezentare în instanţă pentru litigiile care izvorăsc din punerea în executare a Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara din 15.06.2021. Valoarea estimată a contractului este de 99.000 lei fără TVA”, anunţă un comunicat al Biroului de presă al Primăriei Timişoara.

Potrivit sursei citate, s-au primit doua oferte şi s-a aplicat criteriul de atribuire „calitate/preţ”, fiind declarat câştigător S.C.P.A. Stănilă (Sergiu Stănilă, decanul Baroului Timişoara, n.r.) şi Asociaţii, care a obţinut 90,90 de puncte cu o oferta de 99.000 lei fără TVA, respectiv 220 lei/oră.

Tribunalul Timiş a dispus, anterior, suspendarea noii organigrame, promovată fără dezbatere publică prealabilă, care presupune desfiinţarea a 80 de posturi, din care 10 sunt de conducere. De asemenea, instanţa suspendă executarea mai multor dispoziţii ale primarului municipiului Timişoara, subsecvente, pe un interval de 60 de zile, când va avea loc o pronunţare de fond a magistraţilor.

Consiliul Local Timişoara este obligat să plătească sindicatului şi reclamanţilor cheltuieli de judecată de aproape 17.000 de lei.

Liderul Sindicatului Liber al Angajaţilor din Primăria Municipiului Timişoara, Tiberiu Negrei, a declarat că în următoarele 60 de zile sindicatul va înregistra la instanţă acţiunea de anulare a hotărârii de consiliu local care a adoptat noua organigramă, unde se vor discuta motivele pe fond.

„În acţiunea pe fond, pentru anularea HCL privind noua organigramă, se va discuta în detaliu despre lipsa dezbaterii publice a noii organigrame, lipsa avizului comisiei paritare, lipsa informării funcţionarului public”, a precizat Negrei.

Noua organigramă conţine funcţii noi, precum cele de grădinar-şef sau manager de cartier. De asemenea, conducerea instituţiei a anunţat, în luna iunie, că se vor face şi peste 100 de noi angajări, cu predilecţie pentru „profesionişti, la început de drum”, după cum afirma primarul Dominic Fritz. AGERPRES