Primăria Suceava îşi propune ca, până în iunie 2022, să aibă o organizaţie de management a destinaţiei (OMD) turistice funcţională, a declarat primarul Sucevei, Ion Lungu, în cadrul celei de-a patra dezbateri publice „Turismul românesc: Între impas şi oportunitate”, organizată în Suceava de Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), Alianţa pentru Turism şi Federaţia Femeilor de Afaceri din Regiunea Nord-Est.

„Ne-am propus ca până în iunie 2022 să avem la Suceava un OMD funcţional pentru că suntem conştienţi de importanţa acestui vehicul în ceea ce înseamnă promovarea şi dezvoltarea turismului în zonă. Ne dorim un management integrat al destinaţiilor turistice, care să se facă profesionist şi în care industria să fie aproape de autoritatea locală în organizarea, dezvoltarea şi promovarea turismului din destinaţie. OMD-ul va asigura sustenabilitatea şi va permite alocarea unui buget corespunzător pentru promovare şi organizare, astfel încât turiştii să fie atraşi să vină într-o destinaţie din ţara noastră, operatorii să fie mulţumiţi de atractivitatea destinaţiei, iar populaţia locală să simtă beneficiile apartenenţei vieţii într-o destinaţie turistică”, a precizat primarul din Suceava, citat în comunicatul CONAF.

Evenimentul a reunit mediul de afaceri din turismul local şi regional, factori de decizie de la nivel local, regional şi naţional, asociaţii cu profil turistic, organizaţii iniţiatoare ale proiectului şi alte organizaţii patronale ale mediului de afaceri din România, cu scopul de a analiza şi căuta soluţiile de sprijinire şi relansare a turismului românesc.

La rândul ei, preşedintele Federaţiei Femeilor de Afaceri din regiunea Nord-Est şi prim-vicepreşedinte CONAF, Liliana Agheorghicesei, a subliniat că Bucovina este o destinaţie turistică de top a României.

„Bucovina este o destinaţie turistică de top a României. Dezbaterea publică de la Suceava a adus faţă în faţă antreprenori şi factori de decizie, într-un dialog constructiv din care s-au desprins măsuri şi soluţii care pot contribui activ la susţinerea acestui sector economic grav afectat de pandemie”, a precizat preşedintele Federaţiei Femeilor de Afaceri din regiunea Nord-Est.

Directorul executiv al Enayati Medical City şi unul dintre moderatorii celei de-a patra ediţii a dezbaterii, Dan Doroftei, a atras atenţia că o experienţă negativă a unui turist atrage sectorului turistic pierderi de 10 ori mai mari decât pierderile cuantificabile directe.

„Dincolo de investiţii şi strategii, turismul românesc are nevoie de îmbunătăţirea serviciilor şi de promovare. Până când nu vom înţelege că fiecare experienţă sub aşteptări a unui turist, fie român sau străin, atrage pierderi de 10 ori mai mari decât cele imediat cuantificabile, totul este doar muncă în zadar. Doar experienţele pozitive devin promovabile şi se va putea vorbi despre sustenabilitate şi predictibilitate în turism. Exact acelaşi lucru este valabil şi pentru sistemul privat de sănătate”, a apreciat directorul executiv al Enayati Medical City. AGERPRES