Un interviu cu primarul municipiului Sibiu, Klaus Johannis , acordat in exclusivitate pentru portalul www.Administratie.ro.
Urban Concept este un program national si international de promovare a proiectelor de dezvoltare urbana moderna in Romania, initiat de Portalul de administratie publica impreuna cu una din cele mai importante companii de pe piata imobiliara din Romania, EURISKO (www.eurisko.ro). Urban Concept reuneste factorii de raspundere si specialistii din administratia publica intr-o platforma de comunicare interactiva ce isi propune sa dezbata solutii si proiecte de modernizare a oraselor din Romania.

In cadrul acestei initiative va prezentam proiectele de dezvoltare urbana derulate de Primaria Municipiului Sibiu, intr-un interviu realizat cu primarul Klaus Johannis.

– Domnule primar, Sibiul este de la 1 ianuarie 2007 capitala culturala europeana. Cu siguranta pregatirile pentru acest eveniment au fost ample. Ce actiuni a realizat Primaria Municipiului pentru restaurarea si infrumusetarea Sibiului, cu aceasta ocazie?

– Programele de modernizaresi imbunatatire a infrastructurii dateaza dinaintea nominalizarii noastre pentru titlul de Capitala Culturala Europeana 2007. Cand am castigat acest titlu a trebuit numai sa acceleram si sa finalizam pana in 2006 o serie de programe care altminteri s-ar fi desfasurat pana in 2008.

Am avansat foarte bine in programul numit de noi “Reabilitarea centrului istoric”, initiat in 2000, dar care a intrat in faza fierbinte din 2004. Am restaurat cele mai importante piete publice ale orasului (Piata Mare, Piata Mica, Piata Huet) si multe din strazile din centrul istoric. Am restaurat strada Nicolae Balcescu transformand-o in zona pietonala, cat sitoate pasajele istorice ale orasului (Pasajul Scarilor, Scarile Turnului, Scarile Aurarilor). O serie de peste 30 de cladiri au fost restaurate cu sprijinul Ministerului Culturii. Am restaurat Turnul Sfatului si am inlocuit sistemul de iluminat in centrul istoric (atat iluminat public cat si arhitectural).

Am cumparat in ultimii ani 50 de autobuze noi si in acest an am mai achizitionat inca 25 astfel incat sa avem un transport public modern si pregatit sa faca fata unui aflux de calatori mai mare.

Am modernizat un mare numar de strazi si lucram in prezent la cea mai mare operatiune postbelica de modernizare a infrastructurii stradale, care va cuprinde peste 90 de strazi. Practic fiecarea sasea strada va fi modernizata.

Am pus la punct un concept modern de trafic pentru centrul istoric si un sistem integrat de signaletica pentru intregul oras, care va contribui la orientarea facila a tuturor vizitatorilor. Sistemul este gandit pe baza unui studiu realizat de specialisti germani si include componenta de semnalizare pentru conducatori auto si pentru zona pietonala – care dirijeaza raficul catre cele mai importante zone unde se desfasoara evenimentele culturale, catre atractiile turistice sau obiectivele de interes administrativ etc.

Am convins Guvernul ca merita sa investeasca bani in modernizarea Aeroportului International Sibiu, intr-un proiect care va costa 60 milioane euro. Municipalitatea sibiana a investit in ultimii doi ani in infrastructura (modernizari si restaurari) in jur de 100 milioane euro.

– Ce influente aduce titlul de capitala culturala europeana in dezvoltarea urbana moderna (si durabila) a Sibiului?

– Acest titlu a fost un bun motor al dezvoltarii orasului. A creat o efervescenta vizibila in domeniile economic si cultural. Cinci hoteluri mari se construiesc in prezent, ceea ce va duce la dublarea numarului de paturi in hoteluri. Ne-a ajutat sa atragem bani atat finantari de la Guvern cat si imprumuturi de la BERD, ne-a dat curaj sa tintim catre niste standarde de dezvoltare urbana care nu se intalnesc des. Acest titlu va aduce, prin toate restaurarile si modernizarile efectuate, un oras mai placut, mai eficient, un nivel de trai mai bun pentru locuitori si o atractivitate mai mare pentru vizitatori.

– Care credeti ca au fost atuurile care au plasat Sibiul in primele 10 locuri in topul celor mai atragatoare locatii turistice realizat de publicatia britanica