Consiliul Local Sector 2 a adoptat în unanimitate, o hotărâre prin care aprobă cereri de finanţare prin programul „Anghel Saligny” în vederea construirii a trei pasaje.

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a admis că USR a criticat programul „Anghel Saligny”, dar a menţionat că partidul său nu a contestat necesitatea finanţărilor pentru investiţii, ci faptul că „felul în care este scris programul permite alocări discreţionare, reguli neclare”.

„Primăria Sectorului 2 va respecta şi va face transparent toate aceste demersuri. (…) USR susţine aplicarea de criterii clare pentru cererile de finanţare, pentru monitorizarea implementării proiectelor. USR susţine în continuare că este nevoie de bani pentru dezvoltare, dar că aceşti bani trebuie să fie cheltuiţi cumpătat şi că trebuie cheltuiţi cu cap”, a spus el.

Referindu-se la cele trei proiecte propuse spre finanţare, Radu Mihaiu a arătat că pasajul suprateran Fundeni – Gherghiţei ar urma să contribuie semnificativ la deblocarea traficului auto din zonă.

„Avem, practic, o autostradă care începe pe Gherghiţei şi avem, de asemenea, tot traficul care vine din Pantelimon, se duce pe Fundeni şi este blocat de intersecţia cu str. Colentina. Pentru accesarea acestei autostrăzi, pasajul este mai mult decât necesar. El nu este prevăzut în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, dar cred eu că ar trebui să fie prevăzut, odată ce s-a finalizat această autostradă şi vom lucra împreună cu Primăria Capitalei pentru actualizarea PMUD”, a explicat el.

În ce priveşte pasajul Ferdinand I – bulevardul Gării Obor – strada Heliade Între Vii, Radu Mihaiu a declarat că acesta va permite „o descărcare a viitorului pol de dezvoltare de la Electronicii către zona centrală”.

„În acest moment, zonele de descărcare sunt foarte limitate prin şoseaua Colentina, prezentând multe ambuteiaje şi o aglomeraţie foarte mare. O altă zonă de descărcare este înspre Pantelimon sau pe la bariera Baicului. Sunt nişte pasaje absolut vitale pentru dezvoltare. Al treilea pasaj este cel suprateran de la strada Baicului. Ştie toată lumea cât de mult se blochează traficul acolo”, a spus el.

În contextul în care sectoarele Capitalei ar putea primi sume maxime de 35 de milioane de lei prin programul „Anghel Saligny”, Radu Mihaiu a declarat că proiectele propuse urmează să beneficieze şi de alte surse de finanţare, inclusiv fonduri europene. El a precizat că au fost propuse mai multe proiecte, tocmai pentru a avea şanse mai mari de a obţine finanţare.

„Acestea sunt cereri de finanţare. Nu avem aceşti bani. Fiecare cerere de finanţare va fi analizată separat de către Ministerul Dezvoltării şi, în funcţie de nişte criterii (…), ele vor fi sau nu alese spre finanţare. Nu garantează nimeni că va fi ales unul, două, toate sau niciunul dintre aceste proiecte. Se va urmări însă ca dintre proiectele propuse să rămânem cu finanţare în limita a 35 de milioane de lei. Nu vom primi pe această linie de finanţare mai mult de 35 de milioane, pe niciunul dintre proiecte”, a menţionat el.

Vor fi propuse următoarele obiective de investiţii:

– pasaj suprateran şoseaua Fundeni – strada Gherghiţei – aproximativ 159 de milioane de lei, dintre care 136,7 milioane de lei solicitate de la bugetul de stat şi 22,4 milioane de lei din bugetul local;

– pasaj subteran bulevardul Ferdinand I – bulevardul Gării Obor – strada Heliade Între Vii – 345,7 milioane de lei, dintre care 328 de milioane de lei de la bugetul de stat şi 17,6 milioane de lei din bugetul local;

– pasaj suprateran strada Baicului – aproximativ 157 de milioane de lei, dintre care 134,5 milioane de lei de la bugetul de stat şi 22,8 milioane de lei din bugetul local.

De asemenea, Consiliul Local Sector 2 a aprobat un proiect de hotărâre privind aprobarea cererilor de finanţare prin programul „Anghel Saligny” pentru reabilitarea sistemului rutier în cazul a 15 străzi. AGERPRES