Primăria Ploieşti ar putea pierde zeci de milioane de euro prin declararea ca nefuncţionale a unor proiecte pe fonduri UE

ploiesti_primaria.jpgPrimăria Ploieşti ar putea pierde zeci de milioane de euro, banii reprezentând contravaloarea unor proiecte care riscă să fie încadrate în categoria celor nefuncţionale, a afirmat primarul Adrian Dobre.
Potrivit acestuia, reprezentanţii ADR Sud Muntenia, aflaţi într-un control la Ploieşti, au atras atenţia că Parcul Municipal Vest, o investiţie de aproximativ 16 milioane de euro realizată din fonduri europene, ar putea fi inclusă în categoria proiectelor nefuncţionale, în condiţiile în care există o problemă legată de lipsa personalului care ar trebui să îngrijească acest parc.

În aceeaşi situaţie se mai află alte două proiecte, a arătat primarul, respectiv cel privind reabilitarea şi extinderea hipodromului Ploieşti şi cel privind reabilitarea liniei de tramvai aferentă traseului 102. “Există riscul să plătim banii înapoi pentru că nu avem oameni angajaţi la data la care ne-am asumat că acest proiect (Parcul Municipal Vest- n.r.) va fi finalizat, adică 30 iunie 2016, pentru că nu avem utilaje cu care realizăm lucrările necesare în parcul respectiv la 30 iunie 2016. Astea sunt realităţile pe fonduri europene pe care le-am regăsit în primărie. Hipodrom- idem, tramvaie- s-ar putea idem pe tronsonul 102”, le-a spus Dobre consilierilor locali, în cadrul şedinţei ordinare a legislativului ploieştean.

Conform contractului de execuţie a lucrărilor, valoarea proiectului de reabilitare a liniei 102 a fost de 45.828.003 lei fără TVA, iar cea a contractului pentru reabilitarea şi extinderea hipodromului, de 53.625.346 lei lei fără TVA.

În ceea ce priveşte linia de tramvai 102, încă nefuncţională din cauza unor probleme de ordin tehnic constatate după finalizarea lucrărilor, reprezentanţi ai ADR Sud Muntenia, veniţi, luni, în control la Ploieşti, au dispus punerea în funcţiune a obiectivului.

“După efectuarea reparaţiilor care au avut loc în urma sesizărilor făcute de către societate Transport Călători Express, recomandarea reprezentanţilor ADR a fost de punere în funcţiune a tramvaiului, pentru că acest tramvai trebuia să fie în exploatare încă din momentul în care s-a stabilit termenul final la care acest proiect trebuia finalizat, finalizarea lui însemnând şi faptul că tramvaiul trebuie să circule pe acele linii. Faptul că au fost o serie de inadvertenţe, iar acest lucru nu a permis funcţionarea tramvaiului, şi mă refer aici la o serie de reparaţii pe care constructorul a trebuit să le facă în această perioadă de timp, a dus la posibilitatea nefuncţionării tramvaiului, dar acum va trebui ca acest tramvai să fie pus în funcţiune”, a explicat, ulterior, Adrian Dobre.

Totodată, primarul a arătat că totuşi va fi efectuată o expertiză tehnică pentru a se stabili dacă sunt probleme privind poziţionarea liniilor de tramvai. “Dânşii (reprezentanţii ADR Sud Muntenia- n.r.) au considerat că problemele tehnice de care vorbeam au fost soluţionate de către constructor. Mai rămâne în discuţie poziţionarea liniilor care va fi determinată după expertiză, dacă este corespunzătoare sau nu această poziţionare şi, dacă nu e corespunzătoare, cine e de vină, proiectantul sau constructorul”, a adăugat edilul. AGERPRES