In cursul lunii octombrie a avut loc o intalnire la sediul Primariei Piatra Neamt intre reprezentantii institutiei si reprezentantii STRABAG AG – Punct de lucru Piatra Neamt, ai Companiei judetene APA SERV Neamt si al S.C. HILL, referitoare la lucrarile de extindere si modernizare a retelelor de apa si canalizare executate pe raza municipiului in cadrul Programului ISPA .
In cadrul intalnirii, viceprimarul Mihaela Stoica a prezentat o serie de reclamatii venite din partea cetatenilor orasului referitoare la ritmul greoi in care se desfasoara lucrarile in cadrul programului mai sus mentionat ,fapt care determina o circulatie anevoioasa pe arterele afectate pe perioade relativ mari de timp (cateva luni) atat din pentru pietoni cat si pentru autovehicule, in conditiile in care lucrarile respective nu necesitau o perioada atat de lunga pentru a fi finalizate si a aduce terenul afectat la starea initiala.

Constructorul, STRABAG AG, prin Roland Metzler, Director de proiect si Iosif Balint-Director de contract, a prezentat cauzele care au determinat decalarea acestor termene de finalizare intre care timpul nefavorabil, timpul mai lung necesar pana la obtinerea gradului de compactare dorit, faptul ca deseori se lucreaza la adancimi mari de 3m pe strazi inguste de circa 3-4 metri cum sunt cele din cartierul Sarata ,Valea Viei si nu numai. Deasemeni numarul echipelor care executa lucrari de refacere sunt mai mici decat cele care asigura executarea lucrarilor la retelele de apa si canalizare. Avand in vedere potentialele decalaje intre aceste lucrari, pentru a fluidiza demararea lucrarilor s-a facut propunerea de a mari portofoliul de autorizatii de sapatura cu 50% mai mult decat numarul total al echipelor care executa lucrarile in cadrul programului ISPA. De exemplu pentru zece echipe ale firmei STRABAG AG Primaria Piatra Neamt va putea emite, in conditiile legii si a reglementarilor in domeniu, cel mult 15 autorizatii de spargere. In momentul in care va fi finalizata prima lucrare si va fi receptionata readucerea terenului afectat la starea initiala, vor fi intrunite conditiile pentru a fi eliberata o noua autorizatie de sapatura de catre Primarie.

Radu Panaitopulo, seful UIP din cadrul APA SERV Neamt, a venit cu propunerea ca firma STRABAG AG ,la toate punctele sale de lucru din oras sa treaca numarul telefonului de contact pe panourile de avertizare instalate in zona santierelor respective, pentru a oferi cetatenilor posibilitatea rapida de a-si exprima eventualele reclamatii sau nemutumiri.

Viceprimarul Mihaela Stoica a propuns ca STRABAG AG impreuna cu Compania judeteana APA SERV S.A. Neamt sa ia masuri pentru informarea in presa a cetatenilor din zonele in care se executa aceste lucrari asupra datei de incepere a lucrarilor, a termenelor de finalizare a acestora precum si alte anunturi pe care le considera a fi utile. In urma discutiilor care au urmat toate cele trei propuneri au fost acceptate de catre toate partile prezente la aceasta intalnire.

De asemeni, societatii STRABAG AG i s-a solicitat sa inainteze o lista cu lucrarile care au fost executate si receptionate, cu lucrarile executate si nereceptionate cu termenele de executie (cu datele de incepere a lucrarilor,datele de finalizare pentru fiecare lucrare) si cu lucrarile care sunt la aceasta data in executie si termenele aferente acestora, situatia respectiva urmand a fi transmisa atat Primariei municipiului Piatra Neamt, cat si Companiei judetene APA SERV S.A. Neamt.

Se fac in continuare o serie de observatii din partea reprezentantilor Primariei municipiului si asupra calitatii unor lucrari de refacere a carosabilului pe strada Petru Movila.Firma STRABAG AG afirma ca lucrarile respective au fost executate in pripa, dar vor remedia aceste deficiente. In final, au fost prezentate, prevederile H.C.L. nr.293/30.08.2007,referitoare la perceperea unei garantii de catre municipalitate pentru refacerea zonelor afectate de lucrarile de sapatura, inainte de inceperea lucrarilor, garantie care va acoperi integral costurile legate de refacerea terenului afectat tarifele practicate fiind cele ale S.C. Publiserv S.R.L. Piatra Neamt respectiv de S.C. Urban S.A. Piatra Neamt.

Reprezentantii STRABAG AG au afirmat ca nu sunt de acord cu prevederile Hotararii de Consiliu Local, care le-a fost comunicata oficial de circa o saptamana, dar o vor analiza in cadrul firmei. Au afirmat ca au mai achitat doua tipuri de garantii la acest proiect.

Discutiile care au urmat si la care au luat parte reprezentantii celor patru unitati mai sus mentionate nu a condus la un punct de vedere comun, Primaria Piatra Neamt solicitand conform prevederilor H.C.L. nr.293/30.08.2007,ca societatea STRABAG AG sa achite garantia in discutie pentru eliberarea autiorizatiei de sapatura.

In cazul in care societatea STRABAG AG la terminarea lucrarii nu reface zonele afectate de lucrarile de sapatura astfel incat portinile afectate sa revina la starea initiala, Directia Corp Control din Codrul Primariei va trece la aplicarea de amenzi, iar autorizatiile de sapaturi nu vor fi eliberate. (Un material realizat de Ionut CALUSCHI)