Primaria Panciu se va implica direct in procesul de infiintare a asociatiilor de proprietari.

Potrivit autoritatilor locale, pana acum, pancenii care locuiesc la bloc nu s-au aratat prea interesati de aceasta forma de organizare, deoarece au considerat ca infiintarea asociatiilor de proprietari reprezinta „un proces care implica niste cheltuieli pe care membrii asociatiei nu si le permit”.

Pentru a veni in sprijinul celor interesati, la nivelul administratiei locale a fost creat un compartiment de specialitate care va avea ca atributie pregatirea persoanelor ce intentioneaza sa devina administratori de imobile, in vederea obtinerii de catre acestia a atestatelor in domeniu.

„Constituirea asociatiilor de proprietari este absolut necesara in vederea reprezentarii cetatenilor in fata autoritatilor statului pentru obtinerea unor finantari si a unor drepturi in ceea ce priveste reabi-litarea spatiilor comune din locuintele de tip bloc”, a precizat primarul Ion Petre.

Din componenta noului compartiment vor face parte consilierul juridic Ion Grigoras, economista Culita Lipan si inginerul Zanfir Stoica. Acestia se vor ocupa atit de elaborarea tematicii si a programului de pregatire al cursantilor, cit si de examinarea lor la terminarea stagiului de instruire. Ulterior, ei vor inainta catre primar propunerile de emitere a atestatelor de administratori de imobile persoanelor care si-au insusit cunostintele si au promovat examenul de specialitate. Noul compartiment va mai avea, de asemenea, sarcina de a-i sprijini pe proprietarii de imobile de tip bloc, precum si alte categorii de persoane ce detin spatii de alta natura intr-un bloc in vederea infiintarii, organizarii si administrarii asociatiilor de proprietari.