oradea_primaria.jpgProiectul privind promovarea turismului cultural, realizat de Primăria Oradea, s-a clasat pe locul I la categoria Cultură, în cadrul Galei multiplicatorilor de valori europene, ediţia a IV-a, fiind postat pe site-ul Autorităţii Naţionale de Turism ca exemplu de bună practică, a declarat luni managerul de proiect, Dumitru Sim. „Pentru prima dată, am strâns toate energiile şi informaţiile într-un pachet care să ne ofere posibilitatea unei dezvoltări şi a unei updatări măcar o dată la doi ani, ca să fim mereu în competiţie”, a spus Sim.

Prin proiectul derulat timp de 3 ani, între martie 2011-martie 2014, s-au creat o serie de produse de promovare a Centrului Istoric Oradea, ce constituie o bază reală pentru tot ce înseamnă marketingul de destinaţie turistică urbană.

Astfel s-au realizat o hartă turistică, tip stampă (15.000 bucăţi), panouri informative (25), amplasate în zonele cu cel mai intens trafic pietonal şi turistic, portalul de turism Oradea.travel pentru Centrul Istoric Oradea, în patru limbi de circulaţie internaţională, două Serbări anuale ale Cetăţii Oradea (2011 şi 2012), spoturi video pentru televiziuni, revista semestrială ‘Cetatea Oradea – Revistă de patrimoniu şi turism’. De asemenea, s-a realizat un pachet turistic publicitar complex, ‘Oradea – oraşul amintirilor plăcute’, în format tipărit şi multimedia (CD, DVD), care promovează valorile istorico-arhitecturale, culturale, spirituale, naturale şi de agrement ale zonei (70.000 de bucăţi tipărite, 3.000 inscripţionate pe suport magnetic).

Întregul pachet a luat locul I la categoria Cultură, în cadrul Galei multiplicatorilor de valori europene, ediţia a IV, alături de alte 85 de proiecte similare din regiunea de nord-vest. Materialele, în format pdf, au fost postate, alături de alte două produse din Bucureşti şi Cluj-Napoca, pe site-ul oficial al Autorităţii Naţionale de Turism, http://turism.gov.ro/programe/, ca exemple de bună practică.
În următoarele 18 luni, municipalitatea va derula o campanie de promovare mai intensă, pentru a pune în valoare ansamblurile arhitecturale, renovate, prin proiecte europene. Pe lângă partea de patrimoniu, marketingul cultural al municipiului Oradea va fi orientat şi spre wellnes, cu baza în resursa de apă geotermală. Valoarea totală a proiectului a fost de 717.736,33 lei, din care valoare nerambursabilă suportată din Fondul European de Dezvoltare Regională 455.042,93 lei, valoare nerambursabilă suportată din bugetul naţional 69.594,80 lei, valoarea cofinanţării Municipiului Oradea, de 10.706,89 lei. AGERPRES