Primăria Oradea a înfiinţat un ghişeu online pentru accesul cetăţenilor la serviciile municipalităţii

Primăria Oradea pune la dispoziţia cetățenilor, începând de pe 20 ianuarie, Ghişeul Online, o platformă online de comunicare cu contribuabilii pentru acces la aproape toate serviciile primăriei, a anunţat directorul economic Eduard Florea.

“Anul 2019 a fost unul excepţional privind plăţile online: unu din trei orădeni a ales acest instrument de plată, fapt vizibil încă din martie, dar şi la finele anului, în creştere mare faţă de anul anterior. De la unu din zece orădeni am ajuns la unu din trei orădeni. Anul acesta sperăm să atingem un procent şi mai bun”, a declarat directorul Direcţiei Economice din Primăria Oradea, Eduard Florea.

Pe site-ul primăriei funcţionează de luni Ghişeul Online, o platformă de interacţiune cu cetăţenii în dublu sens, cu două forme de acces: un acces limitat – pe bază de CNP/CUI sau chiar fără autentificare şi un acces complet – pe bază de user şi parolă.

“E cu dublu sens, adică şi dânşii să transmită către primărie, nu doar cum se întâmpla până acum, în sensul că puneam la dispoziţie informaţii de plată şi se făceau operaţiunile. Pentru a obţine user-ul şi parola trebuie să se completeze cererea şi, împreună cu copia cărţii de identitate, să se depună la sediul Primăriei sau să fie transmise pe adresa de email a primăriei”, a precizat Florea.

Ghişeul online oferă posibilitatea de accesare a opt servicii din primărie: declaraţii online, dosar personal (consultare documente emise de către organul fiscal local), certificate atestare fiscală, plata autorizaţii de acces, plata impozite şi taxe, depunere petiţii online, plata abonamente de parcare, stadiu cereri depuse. Cinci dintre ele pot fi accesate la liber, celelalte doar în baza autentificării. Directorul Eduard Florea a precizat că singurele servicii care nu pot sunt incluse în platformă sunt cele de la Starea civilă.

Potrivit acestuia, platforma a fost propusă anul trecut, cu intenţia ca aceasta să ofere şi alte servicii decât cele tradiţionale, fiind realizată într-un proiect cu finanţare europeană în derulare, pentru digitalizarea serviciilor online. “Pariul cu tehnologia” este una dintre provocările anului 2020, a subliniat Florea. “Văzând anul trecut numărul mare al celor care au accesat acest mod plată, încurajăm desigur plăţile online, deoarece cetăţeanul are de câştigat, nu doar acea reducere oferită, ci şi timpul, banii de deplasare, aşteptarea”, a menţionat directorul Florea.  Pe lângă Ghişeul Online, Direcţia economică a Primăriei vrea să extindă mai mult codul de bare, inclusiv pe formularele de cereri, care să permită încasarea la automatul de selfpay; să înfiinţeze un terminal de eliberare formulare şi cereri-tip, fiind demarată o procedură de realizare a unui nomenclator al lor, urmând să se achiziţioneze un infochioşc/o imprimantă lângă intrarea în Serviciul Relaţii cu Publicul pentru a fi eliberate prin selectare pe ecran de către cetăţeni.

Primăria mai vizează, în acest an, parteneriate extinse cu unităţi bancare, pe lângă Poştă şi CEC, precum şi continuarea programului Make IT în Oradea (programul municipal de creştere a sectorului IT în Oradea). AGERPRES