Primarul Dominic Fritz a anunţat că administraţia timişoreană este prima din România care va înfiinţa o Unitate centrală de achiziţii (UCA), în cadrul unui proiect pilot al Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), care va centraliza toate achiziţiile publice făcute de Primăria Municipiului Timişoara şi de instituţiile din subordine, respectiv teatre, şcoli, servicii publice.

Edilul afirmă că această abordare va conduce la o economie semnificativă la bugetul local şi în cel al instituţiilor din subordine.

„Mă bucur mult că am fost aleşi pentru a implementa acest proiect pilot. Administraţia publică din România are nevoie de o transformare profundă şi Primăria Timişoara are ambiţia să fie vârful de lance în acest proces de reformă. Achiziţiile publice sunt mecanismul cheie prin care se cheltuiesc bani publici. Dacă sunt prost făcute, plătim dublu prin preţuri mari şi calitate slabă. Prin centralizarea achiziţiilor din toate instituţiile publice locale vom scădea costul şi vom creşte calitatea produselor şi a serviciilor cumpărate. Un alt pas concret pentru transparenţă şi profesionalism în administraţie”, spune Dominic Fritz.

Unitatea centrală de achiziţii va încuraja cooperarea între entităţile subordonate şi va comasa nevoile lor de achiziţii. Acest proces va genera economii semnificative la bugetul local, va reduce birocraţia şi va creşte interesul firmelor care pot oferi bunuri şi servicii.

Înfiinţarea unităţilor centrale de achiziţii locale este una dintre măsurile prevăzute în Strategia naţională în domeniul achiziţiilor publice, implementată de ANAP. Aderarea Primăriei Timişoara la proiectul pilot derulat de ANAP va fi supusă aprobării Consiliului Local. AGERPRES