Primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica, a propus ca 48 de proiecte, unele „condensate”, cum sunt cele ce vizează instituţii şcolare şi creşe, să fie finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, valoarea totală a acestora fiind de peste 2,3 miliarde de euro.

„Cred că, în mare parte, am reuşit să ne facem treaba şi să fim atenţi la provocările pe care Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă l-a adus în spaţiul public. Am reuşit să respectăm nişte limite de termen şi să implementăm proiecte de peste 2,3 miliarde de euro, o sumă mare despre care este foarte greu să discuţi în momentul de faţă că va fi în integralitatea ei fezabilă, dar e o provocare. Am încercat să ne ducem atât pe restricţiile pe care acest program le impune, dar şi pe necesităţile Iaşiului. Nu sunt toate proiectele Iaşiului, avem proiecte şi cu zona metropolitană, dar sunt proiecte care şi-ar putea găsi finanţare”, a declarat Mihai Chirica.

Edilul a spus că o parte dintre proiectele propuse spre finanţare prin PNRR sunt finalizate din punct de vedere tehnic, unele cu studiul de fezabilitate aprobat în plenul Consiliului Local, dar şi idei de proiecte care ar putea fi finalizate până la jumătatea anului 2026.

Printre proiectele propuse spre finanţarea prin PNRR este trenul metropolitan, construcţia a două poduri în zona Podu Roş, mai multe proiecte ce vizează digitalizarea administraţiei locale, infrastructura, precum şi conceptul de smart city.

„Pentru trenul metropolitan proiectul prevede o reţea de circa 81-82 de kilometri, care să lege în special în lungul liniei existente, dar şi alte legături pe care vrem să le facem cu conexiuni la autostradă. Sperăm să conlucrăm cu Consiliul Judeţean, pentru că depăşeşte limitele teritoriale ale municipiului Iaşi. Am făcut conceptul, l-am dimensionat, am făcut şi o estimare, discutăm şi cu Ministerul Transporturilor care trebuie să ajusteze legislaţia, pentru că nu există pentru tren metropolitan, dar şi cu Consiliul Judeţean pentru a găsi o soluţie. Noi ne vom duce în schimb, fără să aşteptăm alte lucruri, cu extinderea liniilor de tramvai spre (localităţile – n.r) Holboca şi Tomeşti, şi spre Complex Era, unde sperăm să facem şi punctele intermodale unde să punem călătorii din maşina lor în autobuzele şi tramvaiele noastre”, a explicat Mihai Chirica. AGERPRES