Primăria Capitalei şi Primăria comunei Snagov vor să încheie un parteneriat în vederea achiziţionării, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, a 60 de microbuze electrice şi a staţiilor de încărcare aferente, conform unui proiect de hotărâre care urmează să fie propus pentru ordinea de zi suplimentară a şedinţei de luni a Consiliului General al Capitalei.
Potrivit documentelor ataşate proiectului, este vizată achiziţionarea a 60 de microbuze electrice, a 21 de staţii de reîncărcare rapidă şi a 60 de staţii de încărcare lentă, aferente microbuzelor achiziţionate. Totodată, 50 de microbuze vor reveni Bucureştiului, iar 10 – comunei Snagov.
Întregul proiect ar urma să aibă o valoare de 88.608.600 lei fără TVA, dintre care cheltuieli eligibile în valoare de 73,8 milioane lei şi cheltuieli neeligibile în valoare de 14,7 milioane lei. De asemenea, valoarea cheltuielilor neeligibile aferente Municipiului Bucureşti este de 12,3 milioane lei, iar cheltuielile neeligibile aferente comunei Snagov sunt în valoare de 2,4 milioane lei.
Valoarea maximă eligibilă ce se doreşte a fi solicitată pentru achiziţia de microbuze este de 250.000 de euro bucata, fără TVA. Astfel, diferenţa din suma totală estimată, respectiv 300.0000 de euro fără TVA, va fi considerată cheltuială neeligibilă şi va fi suportată de către beneficiarii investiţiei.
Totodată, urmează să fie încheiat un parteneriat între Municipiul Bucureşti şi Comuna Snagov în vederea implementării proiectului.
„Comuna Snagov se află în zona funcţională a Municipiului Bucureşti, în care navetismul prezintă cote ridicate, transportul metropolitan se poate dovedi extrem de eficient atât în ce priveşte costurile, cât şi aria deservită. Acestea ar avea un impact pozitiv asupra navetismului local şi asupra gradului de mulţumire al cetăţenilor faţă de transportul în comun. Prin urmare, operaţionalizarea transportului public la nivelul zonei urbane/rurale funcţionale prin achiziţia de vehicule de transport public electrice şi staţii de încărcare pentru acestea conduce în mod direct la îmbunătăţirea condiţiilor de mobilitate, contribuind la creşterea atractivităţii, accesibilităţii şi eficienţei transportului public”, precizează sursa citată
Conform notei de fundamentare, s-a considerat oportună introducerea unor trasee de transport public ce vor deservi cu microbuze din gama de 8 metri zone cu acces limitat la liniile de transport public de călători, în cartiere rezidenţiale în care infrastructura rutieră aduce restricţii în folosirea unor autobuze de dimensiuni mari şi unde cererea este mai mică.
Traseele vor fi deservite de 50 de microbuze electrice, iar acestea vor fi garate în depourile de troleibuze Vatra Luminoasă, Bucureştii Noi, Bujoreni, Berceni. În acestea vor fi poziţionate 50 de staţii de încărcare lentă, iar 17 staţii de încărcare rapidă se vor găsi pe capetele de traseu deservite şi pe lungimea acestora. AGERPRES