Primaria Capitalei nu renunta la extinderea liniei de metrou

Primaria Capitalei ramane consecventa in eforturile sale de a extinde si moderniza reteaua de metrou, se arata intr-un comunicat remis presei.
Anuntul vine dupa declaratia secretarului de stat in Ministerul Transporturilor, Barna Tanczos, care a calificat investitia Primariei pentru realizarea liniei de metrou ce va lega Piata Victoriei de Aeroportul Otopeni drept ilegala, atat timp cat societatea Metrorex se afla in subordinea ministerului pe care il reprezinta. Consilierii municipali au aprobat, la ultima sedinta, documentatia tehnico-economica pentru proiectul de extindere a liniei de metrou in Bucuresti.

In comunicatul Primariei Capitalei, se apreciaza ca aceasta constructie ar reprezenta o solutie viabila pentru descongestionarea traficului in oras pe termen mediu si lung.
“Master Planul de Transport Urban, elaborat de JICA (Japan International Cooperation Agency) in anul 1999 si aprobat de CGMB in toamna anului 2000, recomanda intre prioritatile de dezvoltare a infrastructurii urbane de transport continuarea lucrarilor de extindere a retelei de metrou din Bucuresti”, se sustine in comunicat.

In ultimii ani, municipalitatea Bucuresti a fost singura interesata de acest proiect, Ministerul Transporturilor, in subordinea caruia se afla metroul, neasigurand niciodata fonduri pentru extinderea retelei de transport subteran al Capitalei la necesarul impus, se arata in document.

Municipalitatea mai sustine ca dezvoltarea “in ritm accelerat” a zonei de nord a Capitalei, cresterea masiva a numarului locuitorilor din aceasta zona, dezvoltarea serviciilor si comertului, precum si cresterea accentuata a utilizatorilor transportului aerian prin aeroporturile Baneasa si Otopeni au impus cu stricta necesitate solutionarea transportului public in zona.
“Bucurestiul se afla in situatia unuia dintre putinele orase mari europene care, desi dispune de o retea de metrou mediu dezvoltata, nu are o legatura feroviara rapida intre centrul orasului si aeroport.

In aceste conditii, singura solutie menita sa rezolve problemele transportului public in partea de nord a orasului, convenita de specialisti in transporturi si urbanism si acceptata de PMB, Ministerul Transporturilor si Guvernul Romaniei, a fost aceea a realizarii unei linii de metrou pe aceasta directie, solutie agreata si promovata de Ministerul Transporturilor inca din legislatura 1996-2000, precizeaza comunicatul Primariei Capitalei.