Primăria Arad cere Guvernului să-i transfere cele două pasaje rutiere de pe şoseaua de centură

falca_gheorghe1.jpgPrimăria municipiului Arad cere Guvernului să-i transfere cele două pasaje rutiere aflate în construcţie pe şoseaua de centură a oraşului, pentru a finaliza lucrările începute în anul 2011, a declarat primarul Aradului, Gheorghe Falcă.

“Dacă Guvernul nu este în stare să le termine, cer să ne transfere nouă aceste lucrări, să finalizăm noi cele două pasaje şi să punem în funcţiune şoseaua de centură, astfel încât traficul să se poată desfăşura corect, iar arădenii să nu mai fie înjuraţi de toţi cei care circulă pe această şosea. Primul pe care l-am putea finaliza este pasajul de la CET, pe care l-am putea da în folosinţă până la toamnă”, a declarat primarul Aradului.

Edilul a arătat că cele două pasaje sunt importante pentru traficul rutier de pe şoseaua de centură, în condiţiile în care sunt poziţionate peste linii de cale ferată deosebit de circulate, unde barierele fiind coborâte mai multe ore pe zi, fapt care duce la formarea de cozi kilometrice de autovehicule. “Lucrările la pasajele de pe şoseaua de centură, a căror construcţie a început în 2011, sunt blocate de Guvernul României (…) Aşa cum se demonstrează în cei trei ani de guvernare, Executivul nu reuşeşte să ducă la îndeplinire un simplu proiect de 7 milioane de euro. (…) Cer Guvernului României să ne transfere nouă aceste lucrări, să finalizăm noi cele două pasaje şi să punem în funcţiune centura astfel încât traficul să se poată desfăşura corect (…)”, a spus Gheorghe Falcă. În prezent, lucrările la cele două pasaje peste liniile de cale ferată Arad-Curtici, Arad-Oradea şi respectiv Arad-Bucureşti sunt oprite, ultimele termene de finalizare fiind cu mult depăşite.

Potrivit lui Falcă, în luna martie, deputatul PSD Flavius Măduţa anunţa că noul termen de finalizare a lucrărilor la pasajul rutier peste liniile de cale ferată din zona CET Arad este luna mai, însă, între timp, lucrările au fost sistate.

Cele două pasaje peste liniile de cale ferată care intersectează DN7 în zona cartierului Micălaca Est şi a Căii 6 Vânători – CET sunt investiţii ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). Construcţia lor a început în anul 2011, dar în vara anului 2012, cu toate că se aflau în fază avansată de execuţie (80% la pasajul peste tronsoanele de cale ferată Arad-Oradea, respectiv Arad-Curtici şi 65% la pasajul peste calea ferată Arad-Bucureşti) finanţarea lucrărilor a fost sistată din cauza restrângerilor bugetare, şantierele fiind abandonate. AGERPRES