Aeroportul Internaţional din Sibiu trebuie să devină profitabil, fiind în concurenţă cu cel din Cluj, unde profitul mediu realizat de un angajat a fost în 2017 de 4.100 de lei pe lună, spre deosebire de profitul mediu realizat anul trecut de un angajat sibian, de 84 de lei pe lună, susţine preşedintele Consiliului Judeţean, Daniela Cîmpean.

„În anul 2017 profitul mediu realizat de un angajat la aeroportul Sibiu a fost de 84 de lei/lună, în timp ce la Cluj (aeroport cu care suntem în competiţie directă) avem peste 4.100 lei/angajat/lună, iar la Iaşi peste 7.500 lei/angajat/lună. Mai mult, la Cluj, Iaşi sau Bacău, profitul este real, realizat direct din activitatea regiei, în timp ce profitul nostru este de natură contabilă şi contractuală, dat fiind faptul că înregistrăm pierdere operaţională, a cărei valoare este subvenţionată din banii publici. Aeroportul Internaţional Sibiu RA trebuie să devină o întreprindere publică profitabilă şi eficientă, pentru a se menţine în piaţa regională care devine tot mai concurenţială. Din 2018 se redeschide aeroportul din Târgu Mureş, iar vecinii noştri din Braşov se străduiesc să deschidă cât mai repede un aeroport regional. Craiova în sud se dezvoltă accelerat, iar autostrada face ca drumul spre Cluj sa fie mai rapid şi mai ieftin pentru multă lume care înainte venea la Sibiu. Din anul 2024, aeroporturile nu mai pot primi ajutor de stat de la autorităţile tutelare şi vor trebui să fie întreprinderi stabile şi profitabile”, a spus Daniela Cîmpean.

Angajaţii Aeroportului Internaţional din Sibiu au făcut luni o grevă de avertisment, cerând majorarea salariilor. Deocamdată, conducerea Aeroportului Internaţional din Sibiu a anunţat că nu poate să majoreze salariile la nivelul cerut de sindicalişti. AGERPRES