Preşedintele Consiliului Judeţean Buzău, Petre Emanoil Neagu, a afirmat că problemele cu care se confruntă DGASPC nu sunt datorate administraţiei judeţene, ci măsurilor care se iau la nivel central.

Neagu a făcut declaraţiile respective în cadrul şedinţei ordinare a CJ Buzău, când au fost dezbătute şi concluziile raportului privind controalele efectuate în centrele rezidenţiale pe parcursul lunii trecute.

Preşedintele CJ a punctat că „responsabilităţile vin de sus în jos”. „În judeţul Buzău nu au fost probleme deosebite. Cred că trebuie tratate nu numai efectele, cred că ar trebui tratate cauzele cu mare atenţie pentru că, din punctul meu de vedere, responsabilităţile vin de sus în jos. O mare parte din bugetul CJ se duce către DGASPC, din nefericire, dar eu sper să intrăm într-o normalitate, tot ce a însemnat guverne de până acum au făcut în aşa fel încât să subfinanţeze sistemul de protecţie socială în general. Eu îmi aduc aminte că norma de hrană a persoanelor adulte şi a copiilor nu fusese reactualizată şi atunci ne întrebăm de ce se întâmplă şi cum sunt tratate alimentar persoanele respective”, a precizat Petre Emanoil Neagu.

Acesta a mai transmis că în urma verificărilor nu au fost descoperite nereguli majore, trăgând un semnal de alarmă asupra unor proceduri dispuse la nivelul anumitor instituţii. „Stăm foarte bine, că mai sunt probleme… Au fost controale într-adevăr, dar abuzul de justiţie duce la injustiţie. Aşadar, trag un semnal de alarmă, zâmbind. Dacă nu depăşim povestea asta de vătaf, nu o să facem niciodată nimic. Sunt anumite instituţii care arată doar cu degetul, trebuie să faci aia, să faci aia, dar tu ce faci să nu se întâmple lucrurile astea? Îmi vine să zâmbesc, pentru că nu au fost două etichete pe o coadă de mătură. E ca în povestea, lăsaţi-mă şi pe mine să dau o amendă, să dau bine la televizor. Au fost probabil şi lucruri care trebuie remediate. Nu curge lapte şi miere, dar noi suntem într-un echilibru”, a mai declarat preşedintele CJ Buzău.

Potrivit raportului de control, în urma verificărilor la centrele rezidenţiale din judeţ au fost dispuse amenzi şi un set de măsuri pentru remedierea deficienţe descoperite de echipele de control.

„În perioada 10-14 iulie 2023 au fost efectuate controale tematice în toate structurile rezidenţiale din subordinea DGASPC Buzău, reprezentând un număr de 36 servicii sociale. Au fost emise 4 sancţiuni avertisment şi 10 sancţiuni cu amendă pentru un număr de 6 unităţi din cele 37 controlate. Dintre aceste sancţiuni cu amendă, 4 au fost stabilite în sarcina unor angajaţi, iar 6 în sarcina DGASPC Buzău. Valoarea totală a amenzilor stabilite în sarcina DGASPC Buzău este 45.500 de lei, suma achitată în termenul de 15 zile fiind de 5.050 de lei. Menţionăm că nu au fost constatate nereguli/deficienţe privind furnizarea serviciilor sociale către persoanele vulnerabile găzduite din punct de vedere al îngrijirii, asistenţei de natură socială şi medicală, a prevenirii formelor de neglijenţă şi abuz şi a gradului de satisfacţie a beneficiarilor. Din centralizarea tuturor măsurilor/recomandărilor dispuse de instituţiile de control s-a constatat că unele dintre acestea (de exemplu: igienizarea unor spaţii, transmiterea de documente, monitorizarea temperaturii în spaţiile de depozitare alimente, asigurarea cu termometre a spaţiilor frigorifice, etichetare alimente, înlocuire vesela cu mânere de lemn, asigurare trusă de prim ajutor, inscripţionare sectoare de activitate în bucătării, inscripţionare ustensile de curăţenie) sunt fie îndeplinite, fie în curs de îndeplinire”, arată raportul privind concluziile controalelor efectuate în unităţile din structura DGASPC Buzău. AGERPRES