Preşedintele CJ Arad, despre birocraţie: Pentru a cumpăra o ştampilă e nevoie de trei oferte, şapte semnături şi multe hârtii

Preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Iustin Cionca, s-a plâns de “birocraţia absurdă din sistemul bugetar”, arătând că pentru a cumpăra o ştampilă pentru instituţie, în valoare de 90 de lei, e nevoie de trei oferte, şapte semnături şi mai multe hârtii.

Iustin Cionca a făcut referirile la birocraţia excesivă într-o declaraţie transmisă presei cu privire la intenţiile de a digitaliza instituţia de la 1 ianuarie, pentru a înlocui documentele pe hârtie cu cele electronice.

Apropo de birocraţia absurdă din sistemul bugetar. Ştiţi că pentru cumpărarea unei ştampile de 90 de lei este nevoie de trei oferte de preţ sau de o testare de piaţă, de şapte semnături şi trei documente, fiecare în câte două exemplare? Ele se înregistrează la Registratură, un funcţionar le plimbă în mapă, iar ultima semnătură este a preşedintelui Consiliului Judeţean. Eu semnez de peste 200 de ori în fiecare zi, olograf, documente pe care nu apuc să le aprofundez, bazându-mă pe experienţa, profesionalismul şi corectitudinea echipei cu care lucrez. Iată de ce – şi din multe alte motive, dar ăsta este unul banal, la ordinea zilei – de la 1 ianuarie, Consiliul Judeţean Arad va accelera digitalizarea“, a declarat Cionca.

Preşedintele CJ Arad spune că “digitalizarea nu este un concept abstract, ci o nevoie care derivă din blocajele zilnice mărunte din activitatea fiecărei instituţii”.

Toţi directorii Consiliului Judeţean au semnătură electronică, le-am transmis că vreau cât mai puţine hârtii şi o viteză cât mai mare. Dirijăm mai multe resurse pentru arhivarea electronică, pentru circularea online a documentelor, încercăm să reducem cât mai mult din activităţile fizice inutile“, a spus Cionca.

El consideră că “nu va fi uşor” să producă schimbarea “pentru că orice sistem reacţionează când încerci să îl schimbi”.

Consiliul Judeţean lucrează cu o aplicaţie de intranet, care în această perioadă este în monitorizare pentru stabilirea gradului de utilizare şi îmbunătăţirilor de care mai are nevoie. Tot în scopul digitalizării, a fost pregătit un compartiment distinct, care va susţine activitatea de arhivare, înregistrare şi distribuire electronică a documentelor.

Iustin Cionca a mai anunţat că instituţia pe care o conduce a fost auditată ISO 9001, ceea ce va ajuta la aplicarea procedurilor de lucru şi privind circulaţia documentelor, inclusiv în mediul digital. AGERPRES