Prefectura Caraş-Severin a iniţiat o nouă campanie de informare a cetăţenilor cu privire la posibilitatea şi demersurile care trebuie făcute pentru accesarea de fonduri europene.
Instituţia Prefectului, prin Serviciul Afaceri Europene, derulează, pe tot parcursul anului, Campania de diseminare a informaţiilor privind planurile operaţionale, fondurile structurale şi alte finanţări – “EuroInfo Fonduri”. Obiectivul general al campaniei este acela de a creşte gradul de absorbţie a fondurilor structurale în judeţul Caraş-Severin.

Grupurile-ţintă vizate sunt administraţia publică locală, mediul rural, IMM-urile, societatea civilă şi şcolile tehnice şi vocaţionale. Activităţile desfăşurate în cadrul campaniei se vor axa, printre altele, pe deplasări în teritoriu, distribuirea de materiale informative (pliante, fişe), prezentări pe slide-uri ale informaţiilor de interes, workshopuri pe aplicaţii concrete, comunicate de presă iniţiale şi pe parcursul derulării acţiunilor. În acest sens, la sediul Prefecturii Caraş-Severin, miercuri, a avut loc o întâlnire de lucru a partenerilor, ocazie cu care au fost discutate aspecte organizatorice şi au fost stabilite responsabilităţile concrete ale instituţiilor implicate, pe baza unor protocoale de cooperare interinstituţionale. Tot miercuri, au fost semnate şi protocoale de colaborare între instituţiile partenere.

De asemenea, s-a propus angrenarea în acest demers a mass-media iar deplasările în judeţ să fie mai comprimate, pentru a putea clarifica problemele cu care se confruntă cetăţenii interesaţi. În acest fel, consultanţii nu vor mai fi “vânzători de iluzii”, cum i-a numit Nicolae Ştefănescu, directorul Oficiului Judeţean de Plăţi, Dezvoltare Rurală şi Pescuit Caraş-Severin. “Este foarte important ca oamenii să fie informaţi cu exactitate asupra posibilităţilor de finanţare europene, să li se spună cât sunt de eligibile proiectele pe care le propun. Nu sunt puţine cazurile în care s-au trezit că au dat bani, iar proiectele lor nu au trecut, banii fiind astfel pierduţi. Mai mult decât atât, intenţionăm să încheiem parteneriate şi cu mass-media, astfel încât să fim şi mai aproape de cetăţeni şi să răspundem punctual problemelor lor” – a precizat prefectul judeţului Caraş-Severin, Octavian Ţunea.

Partenerii Prefecturii Caraş-Severin în această campanie sunt: Consiliul Judeţean Caraş-Severin, Agenţia pentru Dezvoltare Regională Vest Timişoara – Biroul Teritorial Caraş-Severin, Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Timişoara, Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Dezvoltarea Resurselor Umane Vest, Unitatea Regională de Implementare – OIR POS DRU Vest Timişoara, Centrul Naţional pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional şi Tehnic, Biroul Regional Vest Timişoara, Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Creşterea Competitivităţii Economice Timişoara, Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală Caraş-Severin şi Oficiul Judeţean de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit Caraş-Severin. AGERPRES