Prefectul de Timiş a lansat campania e-learning TM, pentru dotarea elevilor cu laptopuri

Prefectul de Timiş, Liliana Oneţ, a lansat campania e-learningTM, privind dotarea elevilor cu laptopuri, tablete sau smartphone-uri necesare accesării platformelor electronice de învăţare online.
“Conform situaţiei realizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş, un număr de aproximativ 6.000 de elevi şi 100 de cadre didactice nu au încă acces la un echipament informatic activ pentru a participa la activităţi didactice online. Pentru a asigura fiecărui elev din judeţ şanse egale la educaţie, în situaţia actuală fără precedent a pandemiei de coronavirus, Instituţia Prefectului a trimis adrese primăriilor din judeţ şi Consiliului Judeţean Timiş, în baza cărora autorităţile locale sunt rugate să se alăture Campaniei e-learning TM pentru a facilita accesul acestora la învăţământul online”, a declarat Liliana Oneţ.
Prefectul speră că va exista un răspuns pozitiv din partea autorităţilor publice locale, pentru a se permite accesul neîngrădit al tuturor elevilor la educaţie, fapt ce ar putea însemna un nou pas spre modernizarea actului educativ.
Totodată se face un apel la instituţii, agenţi economici, organizaţii nonguvernamentale şi persoane fizice să se alăture demersului şi să doneze tablete, laptopuri sau smartphone-uri pentru a facilita accesul egal la educaţie.
“Având în vedere că pe raza judeţului sunt localităţi unde conexiunea la internet este deficitară sau nu există, cerem sprijinul tuturor operatorilor de telecomunicaţii pentru identificarea celor mai bune soluţii, astfel încât toţi elevii din judeţ să poată avea acces la platformele de învăţare online”, a menţionat Liliana Oneţ.
Iniţiativa prefectului este sprijinită de Inspectoratul Şcolar Timiş şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale prin Direcţia Judeţeană de Telecomunicaţii Speciale Timiş.
Şeful Inspectoratului Şcolar Timiş, Marin Popescu, declara săptămâna trecută, că rata elevilor din judeţ care dispun de un sistem digital prin care să continue şcoala online, impusă de starea de urgenţă, este de 90%, în timp ce pentru ceilalţi copii, preponderent din mediul rural, Inspectoratul le solicita profesorilor să printeze fişe cu teme care să le fie distribuite şcolarilor pentru a fi notate.
Potrivit acestuia, în judeţ sunt 65% dintre elevi utilizatori frecvenţi de calculator sau alt echipament IT pe care-l foloseau pentru teleşcoala online, în timp ce 25% dintre elevi sunt utilizatori parţial, iar 10% dintre şcolari nu au utilizat mijloacele de comunicare online, de când au rămas acasă. De asemenea, sunt 110 cadre didactice (din care 39 în mediul rural) care nu au acces la internet, 140 de dascăli (din care 47 în rural) nu au device-uri necesare conectării (PC, laptop, tabletă, telefon smart).
Marin Popescu a adăugat că numărul elevilor care nu au acces la internet este de 6.733 (9,11%), din care în rural sunt 3.792 (5,13%), iar numărul preşcolarilor care nu au acces la internet este de 1.293 (7,55%), din care în rural sunt 348 (2,03%). Numărul elevilor care nu au device-uri necesare conectării este de 6.299 (8,53%), din care în rural sunt 3.857 (5,22%).
În învăţământul de stat din Timiş învaţă 91.809 elevi, dintre care 17.121 preşcolari (din care 7.333 în rural), 73.830 elevi (20.839 în rural), 858 la postliceale. AGERPRES